“آژنگ نیوز”:نیروهای نظامی سوئیس به موقعیت فرانسوی ها در نزدیکی منطقه ماریگانوحمله کردند. روز بعد آنها توسط نیروهای فرانسوی و ایتالیایی شکست خوردند و سیاست بی طرفی سوئیس در چنین روزی در سال ۱۵۱۵ میلادی شکل گرفت و به عنوان سیاست همیشگی کشور سوییس مورد توجه واقع شد.

sdds - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بیش از ۲۰هزار سرباز در نبرد بین فرانسه و کنفدراسیون سوئیس قدیم کشته شدند، که منجر به پایان دادن به گسترش عملیات نظامی سوئیس در خاک ایتالیا و حل و فصل صلح شد که سوئیس ها را مجبور کرد دیگر هرگز علیه فرانسوی ها سلاح به دست نگیرند.این نبرد به خودی خود یک نبرد تن به تن طاقت فرسا ۱۶ ساعته بود.حدود ۵ هزار تا ۸هزار فرانسوی و ۹هزار تا ۱۰ هزارسوئیسی کشته شدند یعنی حدود نیمی از کل نیروهای حاضر در جنگ.

آلن ژاک کزوز تورنار، مورخ، می گوید: «سال ۱۵۱۵ یک لحظه نمادین است، یک چرخش جزر و مد است. سوئیس فهمید که دیگر نمی تواند با کشورهای بزرگ بازی کند و بدین ترتیب به رویای توسعه طلبانه، خاتمه داد.

بدین ترتیب سوئیس قدیمی ترین سیاست بی طرفی نظامی در جهان را دارد؛بی طرفی سوئیس یکی از اصول اصلی سیاست خارجی سوئیس است که حکم می کند سوئیس در درگیری های مسلحانه یا سیاسی بین دولت های دیگر شرکت نداشته باشد.این سیاست برای تضمین امنیت خارجی و ارتقای صلح طراحی شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *