“آژنگ نیوز”:وین ساختمان تاریخی تالار شهر را به پنل های سقفی خورشیدی مجهز می کند پایتخت اتریش بدون به خطر انداختن یکپارچگی تاریخی، نمونه ای درخشان است وین قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ آب و هوای موافق با طبیعت داشته باشد و بخش بزرگی از آن به سیاست موسوم به “تهاجمی انرژی خورشیدی” واگذار خواهد شد که به دنبال اضافه کردن سیستم های فتوولتائیک به اندازه ۱۰۰ زمین فوتبال در هر سال است.

نصب بیشتر پنلهای خورشیدی روی پشت بام ها اتفاق می افتد، که فضاهای شهری هستند که اغلب در هر شهری نادیده گرفته می شوند و کم استفاده می شوند. در این خصوص حتی بناهای تاریخی نیز از این دگرگونی در امان نخواهند بود. نمونه موردی – اداره محلی اعلام کرده است که اخیراً آخرین پانل ها بر روی سقف ساختمان شهرداری وین نصب شده است.

وین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این تاسیسات در پایان این ماه تولید برق خود را با پنلهای خورشیدی آغاز خواهد کرد. ساختمان چشمگیر نئوگوتیک تالار شهر وین در دهه های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در دوران امپراتوری اتریش مجارستان ساخته شد و برای مدت کوتاهی حتی بلندترین ساختمان جهان بود.

با این حال، ۵۷۲ماژول خورشیدی که نصب PV را تکمیل می کنند، از روی زمین قابل مشاهده نخواهند بود تا ظاهر اصیل سازه را که همچنین یک بنای یادبود فرهنگی است، خراب نکنند. آنها را فقط می توان از یک هواپیمای بدون سرنشین یا هواپیما دید.

از نظر ظرفیت تولید برق، بازده محاسبه شده حدود ۲۲۳هزار کیلووات ساعت خواهد بود که برای تامین انرژی مورد نیاز ۱۱۰ خانوار کافی است. تولید انرژی تجدیدپذیر منجر به صرفه جویی سالانه CO2 در حدود ۱۳۰تن خواهد شد.

تالار شهر اولین ساختمان عمومی در وین نیست که به سقف خورشیدی مجهز شده است. تاکنون هشت مورد از این نوع وجود داشته است و چهار مورد دیگر نیز در حال توسعه هستند. در حال حاضر ۲۵۲ سیستم فتوولتائیک با مجموع خروجی حدود ۳۴ مگاوات بر ثانیه در زمین های متعلق به شهر وجود دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *