“آژنگ نیوز”:کتاب پول سیاست: نظریه سیاسی پول از ارسطو تا کینزمنتشر شد. نویسنده: استفان ایچ پول کتاب در زمینه تاریخ اندیشه سیاسی و ارتباط آن با پول ، از یونان باستان تا تورم بزرگ دهه ۱۹۷۰میلادی است.

جلد گالینگور قیمت: ۲۲.۹۵ دلار / ۱۸.۹۹ پوند منتشر شده (ایالات متحده): ۲۲ اوت ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ تعداد صفحات: ۳۴۴

در پی بحران مالی ۲۰۰۸، توجه انتقادی از اقتصاد به اساسی ترین ویژگی همه اقتصادهای بازار یعنی پول معطوف شده است. با این حال، علیرغم محوریت مبارزات سیاسی بر سر پول، بیان محدودیت ها و امکانات دموکراتیک آن دشوار است. کتاب پول  سیاست، خوانندگان را از یونان باستان تا امروز می برد تا تاریخچه فکری پول را ارائه دهند و از بینش فیلسوفان سیاسی کلیدی استفاده کنند تا نشان دهند که چگونه پول نه تنها وسیله مبادله بلکه یک نهاد مرکزی حکومت سیاسی است.

نظریه پول - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به نظر می رسد پول خارج از دسترس سیاست های دموکراتیک است، اما این ظاهر – مانند چیزهای زیادی در مورد پول – فریبنده است. حتی زمانی که نمی توان سیاست پول را نادیده گرفت، تشخیص نقش دموکراتیک مناسب آن دشوار است. استفان آیش شش اپیزود مهم بحران پولی را بررسی می‌کند و نظریه‌های سیاسی نادیده گرفته شده پول را در اندیشه شخصیت‌هایی مانند ارسطو، جان لاک، یوهان گوتلیب فیشته، کارل مارکس و جان مینارد کینز بازیابی می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه این لایه‌های بحران نحوه نگاه ما به پول را تعریف می‌کنند، و استدلال می‌کند که بحث عمومی آگاهانه درباره پول مستلزم درک بهتر مبارزات سیاسی متنوع بر سر معنای آن است. کتاب پول سیاست با بازیابی ایده‌های اساسی در تقاطع حاکمیت پولی و سیاست دموکراتیک توضیح می‌دهد که چرا تنها از طریق آگاهی بیشتر از محدودیت‌های تاریخی سیاست پولی می‌توانیم به بیان مفاهیم دموکراتیک‌تر از پول بپردازیم.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *