“آژنگ نیوز”:لنی ریفنشتال، فیلمساز آلمانی در چنین روزی در سال در ۲۰۰۳سن ۱۰۱سالگی درگذشت.او شاید بهترین و تأثیرگذارترین کارگردان زن قرن بیستم بود، اما ارتباطش با آدولف هیتلر موجب شده بود ،تقریباً به همان اندازه که مورد تحسین قرار می گرفت، مورد تحقیر نیزقرار بگیرد.

لنی ریفیشنتال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در دوران نازی‌ها، ریفنشتال ماهرترین تبلیغ‌کننده رژیم هیتلر بود و فیلم‌هایی را کارگردانی می‌کرد که هم به دلیل ستایش رایش سوم مورد تحقیر قرار می‌گیرند و هم به دلیل نوآوری‌ها و تسلط فنی‌شان، نقطه عطف سینمای اولیه محسوب می‌شوند.

اراده - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مهمترین ساخته او فیلم «پیروزی اراده» (Triumph des Willens) یک فیلم تبلیغاتی جدید درباره گردهمایی حزب در سال 1934 در نورنبرگ بود. بیش از یک میلیون آلمانی در این تجمع شرکت کردند. این فیلم گاهی اوقات به عنوان بهترین فیلم تبلیغاتی ساخته شده در نظر گرفته می شود.

لنی۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هنگامی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، ریفنشتال به دنبال فاصله گرفتن از هیتلری بود که به آن خدمت کرده بود و خود را به عنوان یک فرد معمولی و غیرسیاسی نشان داد که تنها انگیزه اش ساخت زیباترین محصولات ممکن یرای هنرسینما بود. او یک بار گفت: “نمی دانم برای چه چیزی باید عذرخواهی کنم.” “همه فیلم های من برنده جایزه برتر شدند.”

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *