“آژنگ نیوز”:کتاب”زمان عمیق: تاریخ ادبی”منتشر شد.

نویسنده:نوح هرینگمن

جلد گالینگور

قیمت: ۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰پوند

منتشر شده (آمریکا): ۳ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (انگلستان): ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳

صفحات:۳۲۰

در کتاب  توضیح داده می شود چگونه مفهوم “زمان عمیق” به عنوان استعاره ای که توسط فیلسوفان، شاعران و طبیعت گرایان در قرن هجدهم و نوزدهم استفاده می شد، رواج یافته است.

دراین کتاب میان رشته‌ای،نوح هرینگمن استدلال می‌کندکه مفهوم «زمان عمیق»(که اغلب با دوره‌های زمین‌شناسی مرتبط است ) از چه زمانی به‌عنوان یک زبان استعاری آغاز شد و چگونه توسط فیلسوفان، شاعران و طبیعت‌شناسان قرن هجدهم و نوزدهم برای کشف منشأ حیات فراتر از آن استفاده می‌شد. سابقه مکتوب ایده‌های آن‌ها در مورد «پرتگاه زمان» راهی برای اندیشیدن در مورد دوران ماقبل تاریخ قبل از اینکه امکان تعیین تاریخ‌ها به وسیله  کشفیات فسیلی وجود داشته باشد، ایجاد کرد. هرینگمن، با بررسی داستان‌هایی درباره گذشته عمیق توسط متفکران رویایی، از ویلیام بلیک تا چارلز داروین، خرد متعارفی را به چالش می‌کشد که ایده زمان عمیق به طور کامل از علم مدرن زمین‌شناسی شکل گرفته است. در عوض، او استدلال می کند که این ایده ،تاریخچه تخیلی غنی دارد.

زمان عمیق - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دومین سفر جیمز کوک به سراسر جهان او طبیعت‌گرایانی مانند: هرینگمن، یوهان راینهولد فورستر و گئورگ فورستر، را در نظر می‌گیرد، که با الهام از برخورد با ساکنان جزیره اقیانوس آرام، مقیاس زمان زمین‌شناسی را به ریشه‌های انسانی و تکامل فرهنگی مرتبط کردند.همچنین او نظرات، ژرژ لوئیس لکلرک، کنت دو بوفون، که از روایت سفر، آثار باستانی و کار میدانی خود برای ترسیم اولین مقیاس زمانی مدرن زمین‌شناسی استفاده کرد را نیز مورد بررسی قرار میدهد.در کتاب او به  بلیک و یوهان گوتفرید هردر،نیز اشاره می شود  که از زبان فسیل‌ها و مصنوعات برای ترویج تصنیف‌های باستانی و «آوازهای ماقبل تاریخ» استفاده کردند. اوهمچنین  کاوش داروین از اثرات متقابل زمان زمین شناسی و انسان را نیز تحلیل میکند. در این کتاب هرینگمن نشان می‌دهد که زمان عمیق فراتر از معنای زمین‌شناختی، ابعادی تصویری و تخیلی دارد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *