آژنگ نیوز: عملاً غیرممکن است که در گذرگاه مسقف گل‌های ویستریا در باغ‌های کاواچی فوجی در کیتاکیوشو قدم بزنید، بدون اینکه بازدید کننده ها تصور کنند  شاهزاده پری و اسب سفید تک شاخ و موجودات افسانه ای دیگر در کنار شان می‌چرخند.

ویستریا یکی از اعضای خانواده درختچه های یاس و یک درخت زینتی است که در باغ های شرقی و غربی به خاطر گل های آویزان زیبا و شاخه های پرآذین و پر پیچ و خمش بسیار محبوب است. این درختچه ها که به راحتی تکثیر می شوند، در عرض چند سال به بلوغ می‌رسند و در آن زمان در آبشارهایی از گل‌های بلند و اسطوخودوس با سایه‌های گسترده و مختلف شکوفا می‌شوند. حدود ۱۵۰ گیاه ویستریا از حدود ۲۰ گونه گلدار وجود دارد که یک تونل گل رنگارنگ معروف را ایجاد می کند.

گذرگاه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جنگل بامبو ساگانو که در حاشیه های جزیره کیوتو رشد میکنند ، زمانی یک مکان طبیعی آرام بود اما اکنون به مجموعه‌ای از مسیرهای پر گردشگر تبدیل شده است، اگر بتوان از صدای شاتر دوربین و بازدیدکنندگان بی‌حوصله فرار کرد، صدای خش‌خش را پیچیدن باد در درون برگها و گلها و همچنین صدای جیر جیرک ها شنیده می شود.

جنگل بامبو ساگانو در شمال غربی کیوتو در ژاپن در نزدیکی معبد Tenryū-ji در منطقه آراشیاما واقع شده است.

این منطقه آب و هوای غیر قابل پیش بینی با آب و هوای نسبتاً خنک و نور آفتاب روشن را تجربه می کند. تابستان‌های این منطقه کوتاه، گرم و عمدتاً ابری است. زمستان ها بسیار سرد، بادخیز و نیمه ابری است. همچنین در تمام طول سال هوامرطوب است

تنها ۳۰ دقیقه یا بیشتر با فاصله گرفتن از مرکز شهر کیوتو، جنگل سر به فلک کشیده بامبو تضاد تقریبا تکان دهنده ای با شهرنشینی اطراف آن ایجاد کرده است

سروصدای طبیعی این منطقه  آنقدر دوست داشتنی است، که در واقع، وزارت محیط زیست ژاپن، لذت های شنیداری این مکان را به عنوان یکی از “۱۰۰ منظره صوتی آرامبخش ژاپن” در این کشور معرفی کرده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *