“آژنگ نیوز”:در این جا نقاشی هیتلر از مریم مقدس وفرزندش دیده میشود.این نقاشی که در ناحیه آسمان آن اندکی آسیب دیده و ترمیم شده است؛در سال ۱۹۱۳ میلادی به موسسه فرهنگی لنوندینگ اهدا شده است.

نقا1شی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آدولف هیتلر،در طول زندگی خود بیش از ۲۰۰۰ اثر هنری نقاشی کرد. او از جوانی به هنر علاقه داشت و حتی در کلیسای کاتولیک در گروه کر می خواند. او توسط یک پدر سخت گیر و غالبا غایب مورد آزار و اذیت بدنی قرار گرفت که با آرزوی او برای هنرمند شدن مخالف بود.

پدر هیتلر از او انتظار داشت که مسیر شغلی خود او را دنبال کند و مدیر اداره گمرک شود. رویای او برای تبدیل شدن به یک هنرمند حرفه ای زمانی که دو بار توسط آکادمی هنرهای زیبا در وین رد شد، از بین رفت.

اگرچه او در آزمون ورودی قبول شد، اماکمیته پذیرش؛ او را رد کرد و بیان کرد که مهارت های نقاشی او “نارضایت بخش” است.

او بلافاصله پس از رسیدن به قدرت، تصمیم گرفت آلمان را از شر فرهنگ هنری خلاص کند. متصدیان موزه شغل خود را از دست دادند و اعضای حزب نازی جایگزین آنها شدند. نوازندگان و هنرمندان از سمت تدریس اخراج شدند و کتاب سوزی سازماندهی شد. هنر مدرن برای هیتلر نفرت داشت.

حزب با غارت و از بین بردن هزاران اثر هنری هنرمندان مشهور دنباله روی کرد. او برای «پاکسازی» فرهنگ، اتاق فرهنگ رایش را تأسیس کرد – سازمانی که متشکل از هنرمندان آلمانی، برای دیکته کردن و انحصار فرهنگ هنری و تمجید از آنچه او به نظر او هنری زیبا و بدنام کننده بود و به نظر او برای فرهنگ آلمان مضر و ناسالم به شمار می آمد. این مأموریت هیتلربود که هنر مدرن را از جامعه ریشه کن کند. تصور اینکه چگونه کسی که این چنین درگیر نابودی هنر شده بود، می توانست خود یک هنرمند مشتاق باشد، دشوار به نظر می رسد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *