“آژنگ نیوز”:تعبیر خواب چیست ودر دوران مدرن از کی رواج یافت؟در حقیقت تعبیر خواب ارایه یک تفسیر از رویاهای افراد است.از دهه ۱۹۷۰، تعبیر خواب به طور فزاینده ای رشد کرده و محبوب شد. کتاب آن فارادی به نام «بازی رویایی» در سال ۱۹۷۴، تکنیک‌ها و ایده‌هایی را بیان می‌کند که هر کسی نمی‌تواند از آن برای تعبیر رویاهای خود استفاده کند.امروزه علاقه مندند به تعبیر خواب می توانند کتاب های متنوعی را خریداری کنند که لغت نامه های رویایی،راهنمای نمادها و نکاتی برای تعبیر و درک رویاها ارائه می دهد.

البته تحقیقات در موردرویا بدون شک به رشد خود ادامه خواهد داد.با این حال،متخصص رویا،جی ویلیام دومهوف توصیه می کند که “…مگر اینکه رویاهای خود را سرگرم کننده، از نظر فکری جالب یا هنری الهام بخش بیابید، پس با خیال راحت رویاهای خود را فراموش کنید.” دیگران، مانند ، کاس زانیک و کارترایت پیشنهاد می‌کنند که تعبیر خواب ممکن است در واقع بیشتر از معنای خود، رویارا برای فرد آشکار کند.

چگونه تعصبات بر تعبیر خواب تأثیر می گذارد

محققان کری موروج و مایکل نورتون رویاهای بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایالات متحده، هند و کره جنوبی را مورد پاسخ به تحریک تصادفی موردمطالعه قرار داده اند. نتایج این آزمایشها  بیشتر این تصور فروید را تایید کردند که رویاها آرزوها و امیال ناخودآگاه را آشکار می کنند.

رو1یا 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، آنچه آنها همچنین کشف کردند این بود که وزن و اهمیتی که مردم برای رویاهای خود قائل هستند تا حد زیادی به تعصبات آنها بستگی دارد. اگر افراد رویاهای منفی را درگیر افرادی کنند که قبلاً آنها را دوست نداشتند، بیشترآن رویا را به یاد می آورند. آنها همچنین اگر رویاهای مثبت را درگیر دوستان یا عزیزانشان کنند، بیشتر احتمال دارد که رویاهای مثبت را جدی بگیرند.

به عبارت دیگر، افراد انگیزه دارند که رویاهای خود را به گونه‌ای تعبیر کنند که از باورهای موجود در مورد خودشان، جهان و افراد اطرافشان پشتیبانی کند. محققان دریافتند که مواردی مانند سوگیری تایید و سوگیری خودخواهانه می تواند بر نحوه پاسخ افراد به رویاهای خود تأثیر بگذارد.

به گفته محققان، از آنجایی که مردم تمایل دارند رویاهای خود را جدی بگیرند، این رویاها همچنین می توانند به نوعی پیشگویی در مورد خودشان  تحقق بخش شوند. مثلا اگر خواب ببینید که در امتحان مردود می شوند، ممکن است انگیزه کمتری برای مطالعه داشته باشند یا حتی آنقدر استرس داشته باشید که عملکرد ضعیفی در امتحان داشته باشند.

در مجموع رویاها ممکن است معنی داشته باشند یا نداشته باشند، اما واقعیت این است که تعبیر خواب به یک سرگرمی محبوب تبدیل شده است. برخی از افراد حتی تصمیمات اصلی زندگی را بر اساس محتوای رویاهای خود قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *