آژنگ نیوز: برای  اختراع گیره کاغذ  مدتی طولانی صرف شده است.منابع تاریخی چسباندن کاغذها به یکدیگررا در اوایل قرن سیزدهم چنین توصیف می کنند  که  در آن زمان مردم صفحات متعدد کاغذ را از طریق برش های موازی در گوشه سمت چپ بالای صفحات کنار هم قرار می دهند. بعداً،برخی شروع به چسب زدن ملایم کاغذها کردند تا که این کاغذها محکم‌تر به هم بچسبند و صمنا راحت‌تروآسان‌تر بازشوند. این روشی بود که مردم برای ششصد سال آینده کاغذها را به هم متصل میکردند.

کیره2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تا اینکه در سال ۱۸۳۵میلادی، یک پزشک نیویورکی به نام جان ایرلند هاو، ماشینی را برای تولید انبوه پین ​​های مستقیم اختراع کرد که سپس به روشی محبوب برای اتصال کاغذها به یکدیگر تبدیل شد (اگرچه در ابتدا برای این منظور طراحی نشده بودند). همچنین این سنجاق های مستقیم برای استفاده در خیاطی و خیاطی طراحی شده بودند تا پارچه ها را به طور موقت به هم بچسبانند.

یوهان والر

پس از آن یوهان والر، مخترع نروژی با مدرک الکترونیک، علوم و ریاضیات، گیره کاغذ(آنجه امروز از آن استفاده می شود) را در سال ۱۸۹۹ اختراع کرد. او در سال ۱۸۹۹ برای طرح خود از آلمان ثبت اختراع دریافت کرد، زیرا نروژ در آن زمان هیچ قانونی برای ثبت اختراع نداشت.

گیره1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زمانی که والر گیره کاغذ را ساخت، کارمند یک دفتر اختراعات محلی بود. او در سال ۱۹۰۱میلادی یک حق اختراع آمریکایی نیزدریافت کرد. وی به صورت چکیده در مورد اختراعش می گوید: “این شامل تشکیل همان ماده فنری است، مانند یک تکه سیم، که به یک حلقه مستطیلی، مثلثی یا به شکل دیگری که قسمت های انتهایی آن خم می شود،. قطعه سیمها از اعضا یا زبانه هایی هستند که در جهت مخالف در کنار هم قرار گرفته اند.والر اولین کسی بود که یک طرح گیره کاغذ را به ثبت رساند، اگرچه ممکن بود ابتدا طرح های بدون اختراع دیگری وجود داشته باشند.

اما یک مخترع دیگر آمریکایی به  نام کورنلیوس جی. برازنان در سال۱۹۰۰برای ثبت اختراع آمریکایی برای یک گیره کاغذ ثبت کرد. او اختراع خود را “Konaclip” نامید.

تولید انبوه گیره کاغذ

این شرکتی به نام Gem Manufacturing Ltd. of England بود که اولین گیره کاغذ استاندارد دوبل بیضی شکل را طراحی  و به شکل انبوه تولید کرد. از این گیره آشنا و معروف به عنوان گیره “Gem” یاد می شود و هنوز هم به همین اسم نامیده می شود. ویلیام میدلبروک از واتربری، کانکتیکات، در سال 1899 ماشینی را برای ساخت گیره های کاغذ با طرح Gem به ثبت رساند. البته گیره کاغذ Gem هرگز ثبت اختراع نشد.

گیره۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بدین ترتیب روشن است که مردم بارها و بارها گیره کاغذ را دوباره اختراع کرده اند. طرح هایی که موفق ترین بوده اند عبارتند از: Gem با شکل بیضی دوتایی آن،و “عدم لغزش” که به خوبی در جای خود قرار می گیرد.این  “ایده آل” ترین  مورد استفاده برای دسته های زیادکاغذها است.

مترجم:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *