“آژنگ نیوز”:اولین لبخندی که عکاسی شده است،با نام «ویلی» با لبخند،شناخته می شود. این تصویر در سال ۱۸۵۳ میلادی ثبت شده است.

به گفته کارشناسان کتابخانه ملی ولز، عکسی که در این صفحه می بینید اولین عکس ثبت شده از لبخند یک شخص است. این عکس به سادگی فقط برچسب “Willy” دارد. تصویر پسر جوانی با موهای کوتاه و لباس‌های زیبا، از جمله پیراهن و ژاکت یقه‌دار را نشان می‌دهد. ویلی در سمت راست خود به چیزی سرگرم‌کننده نگاه می‌کند، و عکس نیز بر لبخندی که او داشت متمرکز شده است.

اولین لبخند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پرتره ویلی در سال ۱۸۵۳گرفته شد،یعنی زمانی که او فقط ۱۸ سال داشت. او در خانواده دیلوین از سوانسی در ولز به دنیا آمد، سرگرمی این خانواده  عکاسی بود.آن ها این هنر را از هنری فاکس تالبوت بود که یک مدل چاپ با عنوان کالوتایپ را اختراع کرد، فرا گرفته بودند.

با این حال، این عکس خاص توسط خواهر جان، یعنی مری، که یکی از اولین عکاسان زن ولزی بود، گرفته شده است. او یکی از اولین کسانی بود که از عکاسی رسمی و رایج که در آن زمان مورد استفاده بود؛اجتناب کرد و از دوربین های کوچکتر با زمان نوردهی کوتاه که می توانست لحظات غیررسمی را ثبت کند، استفاده کرد.

اولین لبخند1 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تصویر خندان ویلی، بخشی از مجموعه‌ای از مری دیلوین،و تصاویر  بسیار ارزشمند است. زیرا چنین تصاویری بازمانده از آن زمان بسیار نادر هستند.

نوشته لیلی روآن

ترجمه:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *