“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران امروز ۱۶شهریورماه،بدین شرح است:

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی،سه تن از کارشناسان ایرانی برای کمک به مقامات بهداشتی عراق به منظور مبارزه با وبا به آن کشور عزیمت کردند.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،کنفرانس بین المللی آموزش موسیقی در کشورهای مشرق زمین ،در تالار وزارت فرهنگ و هنر گشایش یافت.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،هشتمین کنگره بین المللی پزشکی گرمسیری و مالاریا با شرکت استادان و محققان برجسته بیش از نود کشور جهان در تهران گشایش یافت.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،مسابقه های نهایی کشتی آزاد و فرنگی انتخابی تیم ملی ایران برای شرکت در بازیهای المپیک ۱۹۶۸ مکزیک برگزار شد.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،طی مراسمی شاهراه کرمان-بندرعباس-رودان گشایش یافت.این شاهراه ۵۸۷ کیلومتر طول دارد و در آن ۱۷۹۶ پل بزرگ و کوچک و ۸ تونل به طول ۸۱۰۰ متر احداث شده است.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی،اساسنامه شرکت دخانیات ایران مورد تصویب مجلس سنا قرار گرفت.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۸ خورشیدی،ایران مبلغ یک میلیون ریال برای تعمیر مسجد الاقصی که بر اثر آتش سوزی خسارات بسیاردیده بود اهدا کرد.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۸ خورشیدی،دولت ایران رژیم جدید کشور لیبی را به رسمیت شناخت و مراتب را به اطلاع مقامات آن کشور رساند.

۱۶شهریور ماه سال ۱۳۴۹ خورشیدی،نخستین کنگره ایرانشناسی دانشگاه تهران ،با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد. در این کنگره تصمیم گرفته شد به خاطر آشنایی بیشتر با تحقیقات محققان ،کنگره ایرانشناسی همه ساله برگزار شود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *