“آژنگ نیوز”:نشست بررسی کتاب «جام نو و می کهن: مقالاتی از اصحاب حکمت خالده»برگزار میشود.به مناسبت انتشار کتاب «جام نو و می کهن: مقالاتی از اصحاب حکمت خالده» نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص دارد. این نشست با همکاری انتشارات نگارستان اندیشه، موسسه ایکوم و کافه مانا با حضور شهرام خداوردیان (عضو هیئت علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی)، محمد شیخ (عضو هیئت علمی گروه ادیان و عرفان دانشگاه تهران)، مهدی فلاح (پژوهشگر فلسفه دین)، سیداحمد محیط طباطبایی و علی دهباشی در ساعت شش و نیم بعد از ظهر شنبه بیست و دوم مردادماه ۱۴۰۱ در کافه مانا واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

جام نو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب جام نو و می کهن، چنانکه از نامش پیداست، منتخبی از مقالات اصحاب حکمت خالده، مشهور به سنت‌گرایان معاصر است که با هدف معرفی پاره‌ای از مهم‌ترین آرای ایشان گرد آمده؛ از مباحثی چون بحث در مابعدالطبیعه و نقد مدرنیته گرفته تا سخن از دین و عرفان و هنر و رمزپردازی. به عبارت دیگر این کتاب معرفی جماعت سنتیان است به واسطۀ آثار خود آنان و نه تأویل فلان نویسنده وفلان منتقد. احتمالاً آنچه از این راه حاصل می‌شود، یقین و تجربه خواننده است که با تفسیر شخصی این و آن تفاوت بسیار دارد و خواننده‌ای که بدین‌گونه به حقیقت ایشان علم می‌یابد مثل آنست که معلوم را به‌جای آنکه از روی خبر، تصدیق کرده باشد به دست خویش کسب کرده باشد. این کتاب برای نخستین‌بار در میانۀ دهۀ هشتاد که مباحث سنت‌گرایی در ایران و جهان رونق فراوانی داشت منتشر شد و حالا بازنشر آن در فضایی به‌دور از غوغاهای پیشین، راه روشنی پیشِ روی پژوهشگران و علاقه‌مندان به این مباحث می‌گشاید.

کتاب جام نو و می کهن به کوشش مصطفی دهقان به همت انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است.

این نشست در ساعت شش و نیم بعدازظهر شنبه بیست و دوم مردادماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/cafemaana

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *