“آژنگ نیوز”:نشست نقد و بررسی انتشار کتاب « سایه صادق در روشنی هدایت پژوهان»

به مناسبت انتشار کتاب « سایه صادق در روشنی هدایت پژوهان»، که مجموعه مصاحبه هایی است، در خصوص زندگی و آثار صادق هدایت ،که از سوی نشر ژیل منتشر شده است.

بیست و یکمین عصر چهارشنبه های بخارا ،به دیدار و گفتگو با پدید آورندگان این کتاب اختصاص یافته است.

این نشست در ساعت پنج بعد ازظهر،چهارشنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر نجل رحیم ، نورولوژیست، مغز پژوه که صاحب تالیفات فراوان در حوزه نقد اجتماعی و هنری است ، و دو تن از پدیدآورندگان کتاب، مانیا نیکویی و مهپاره طاهری و علی دهباشی ،در محل کتابفروشی، خانه فرهنگان فرشته ، به نشانی (خیابان فرشته ،شرق به غرب، بعد از چناران، پلاک ۵۰) برگزار می شود، و به طور مستقیم نیز پخش خواهد شد.
پدید آورندگان در کتاب «سایه صادق » تلاش داشته اند، تا با جمع آوری، هر آنچه در خصوص هدایت ،در این بیش از هشتاد سال اخیر، گفته شده است، تصویری جامع و به دور از یکسو نگری ، ارایه دهند، در قالب مجموعه مصاحبه هایی با آنها که هدایت را می شناسند.

سایه صادق - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می شود، نخست زندگی صادق ،که در شش فصل تدوین یافته ، وگفتگو هایی است، با جهانگیر هدایت .در تدوین این شش فصل، سعی بر آن بوده، تا با تنظیم سوالاتی هدفدار و گاه توضیحات مفصلی که از سوی مصاحبه شوندگان ،بیان می شود، خواننده با هر آنچه در کتاب های پیشین، از زندگی صادق آمده است، آشنا گردد، و در آخر، به تحلیلی برسد، فراتر از آنچه که دیدی صرفا یکسویه را نصیب خواننده می کند.
بخش دوم که شاید جذاب ترین بخش کتاب نیز ،به شمار می آید، به تحلیل روانکاوانه و مغز پژوهانه است، از زندگی صادق و آثار او ، و از محضر دو خبره این حوزه دکتر محمدصنعتی و دکتر نجل رحیم بهره برده است، بخش سوم نقد ادبی آثار هدایت است، و مجموعه مصاحبه هایی است با جواد اسحاقیان، نسیم خاکسار، فرهادکشوری، و حسین رسول زاده ، در فصل پایانی کتاب نیز تحلیلی بر نقاشی های هدایت ، ارایه شده است، به قلم، حسام محمدی.
پدیدآورندگان کتاب، مانیا نیکویی، پزشک و داستان نویس است، که تاکنون چندین اثر در حوزه رمان و داستان نویسی به چاپ رسانده است، مهپاره طاهری، مهندس پلیمر و پژوهشگر ادبیات ، و میلاد ریاضی پور، دانش آموخته تاریخ .
این نشست در ساعت پنج بعد از ظهر، چهارشنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۱ به طور مستقیم از نشانی های زیر در اینستاگرام، پخش خواهد شد:
bukharamag@
farhangan.fereshte
@azadmin

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *