“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران امروز۲۲اردیبهشت ماه بدین شرح است:

۲۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرداز این پس علاوه بر فروش نفت ،مشارکت در عملیات تصفیه و توزیع در تمام ممالک مصرف کننده است.

۲۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،پرفسور رومان گیرشمن باستان شناس فرانسوی و رئیس انجمن ایران شناسان فرانسه با مقامات ایرانی دیدار کرد

۲۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،وزیر خارجه ایران با انور سادات رئیس جمهور عربی مصر ملاقات کرد و با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور نیز ذر زمین توسعه مناسبات ایران و مصر و مسائل جاری خاورمیانه عربی مذاکراتی انجام داد.

۲۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۲ خورشیدی،ذوالفقار علی بوتو رئیس جمهوری اسلامی پاکستان و بیگم بوتو بمنظور بازدید یک روزه وارد شیراز شدند و پس از زیارت حرم مطهر و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) عازم اقامتگاه اختصاصی در باغ ارم شدند.

۲۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۳ خورشیدی،نخستین کنگره بین المللی برق و الکترونیک ایران در دانشگاه پهلوی شیراز برگزار شد.

۲۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۳ خورشیدی،کارخانه بی کربنات و بی کربنات دوسود وابسته به شرکت سهانی کود شیمیایی ایران در شیراز گشایش یافت و بهره برداری از آن آغاز گردید.این کارخانه ۵۳هزار تنی کربنات دوسود و ۱۰ هزارتن بی کربنات در سال تولید میکند که در صنایع شیشه سازی،قند سازی،چرمسازی و پودر پاک کننده مورد استفاده قرار میگیرد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *