“آژنگ نیوز”: آیا برای بحث در مورد سیاست بدون درگیری روشهایی وجود دارد؟ سلست هیدلی روان شناس برجسته می گوید ، ما باید شروع به صحبت کنیم و مهمتر از همه ، به حرف کسانی که با ما مخالف هستند گوش دهیم. او ۳ راه حل هوشمندانه برای بحث در مورد سیاست بدون درگیری ارائه می دهد.

من از یک نفر در صف استارباکس در آتلانتا شنیدم که در مورد یک همکارش صحبت می کرد. او میگفت: “من از HR خواستم که امروز میزم را جابجا کند.” “من دیگر نمی توانم حتی در مورد کار با راشل صحبت کنم. او برچسب های نامزد انتخابات ریاست جمهوری X را در سرتاسر اتومبیل خود نصب کرده است. چه چیزی می توانم به او بگویم؟

یکی دیگر از افراد در فیس بوک یک پیام خشن را به هر کسی که به مثلا  شخص ثالثی رأی می دهد را  ارسال کرده بودکه: شما فقط اشتباه نمی کنید. شما آدم بدی هستید. ”

بحث۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته غالبا در چنین شرایطی نمیتوان کسی را توبیخ ویا شرمنده کرد. ما کاملاً متوجه هستیم  که چرا کسی چنین کاری می کند ،زیرا گاهی از اوقات قطعاً خودمان هم  آن را انجام داده ام.

ما در عصری زندگی می کنیم که اجتناب از گفتگو در مورد سیاست بسیار دشوار است ، زیرا تقریباً همه چیز سیاسی شده است. اختلاف در سیاست می تواند بحث هایی را به وجود آورد که باعث پایان دوستی ، ازدواج ، حتی روابط تجاری می شود.

با توجه به احتمال بروز چنین مشکلاتی روشن است که چرا افراد بسیاری  از صحبت در مورد سیاست پرهیز می کنند .به نظر می رسد، وقت آن رسیده است که از این شیوه  عبور کنیم و وارد صحنه شویم. به محله ، شهر ، کشور ، ملت و جهان خود نگاه میکنیم مشکلات را مشاهده کرده و متوجه هستیم که  آنقدر ساده لوح نیستم که باور کنیم فقط مکالمه ها می تواند مشکلات دنیا را حل کند ، اما می توانیم با اطمینان بگوییم که نداشتن آن مکالمات مشکلات را به میزان قابل توجهی بدتر می کند.

بنابراین ما باید شروع به صحبت و – مهمتر از همه – گوش دادن به کسانی که در مورد پناهندگان ، حریم خصوصی آنلاین ، مالیات ، دین و هر چیز دیگر با ما اختلاف نظر دارند ، کنیم. ما باید مکالمه داشته باشیم ، بنابراین در نهایت می توانیم به سازش برسیم.

در اینجا چند استراتژی برای نحوه صحبت در مورد سیاست بدون درگیری آورده شده است.

۱. سعی نکنید کسی را آموزش دهید

برای اثبات اشتباه بودن کسی یا تغییر عقیده ، مکالمه ای را شروع نکنید. تحقیقات مغز و اعصاب نشان می دهد که تغییر نظر خود ما واقعاً دشوار است ، چه رسد به عقیده دیگران. اگر این هدف شما باشد ، ناامید خواهید شد و همچنین شخصی را که با او صحبت می کنید آزار خواهید داد.

۲. پیش داوری نکنید

با ذهن باز به صحبت های مردم گوش دهید. اگر کسی نامزدی را که از او متنفر هستید دوست دارد ، به این معنی نیست که باید هر آنچه را می گویند تخفیف دهید یا اینکه نقاط مشترکی پیدا نمی کنید. یک کارشناس در این مورد می گوید:

“همه معتقدند که مخالفانشان آدمهای خوبی هستند. با این حال تنها راه واقعی برای قانع کردن دیگران گوش دادن به آنها است. اگر سخنان آنها را بشنوید ، اگر آنقدر شجاع هستید که واقعاً به داستان آنها گوش دهید ، می بینید که بیشتر اوقات ، اگر زندگی آنها به جای خودتان بود ، ممکن است بعضی از گزینه های مشابه را انتخاب کرده باشید. “

بحث۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کسی  اعتقاد ندارد که آنچه میشنود ، باید تصمیمات یا فلسفه آنها را تأیید کنید. به نظر میرسد بهترین راه حل سخن گفتن در مورد همدلی، صحبت کردن با هم است.به این معنی که باید  توانایی درک این که چرا کسی به آنچه انجام می دهد باور دارد؛را بدست آوریم. اگر موقع سخن گفتن با شخص دیگری از شیوه همدلی بهره نگیرید ، گفتگو با او بسیار دشوار خواهد بود. متوجه باشید که هدف از گوش دادن تأیید نیست ، بلکه درک است.

۳. احترام بگذارید

احترام از تحمل مهمتر است. احترام گذاشتن به شخص دیگر این است که از بد رفتار نامیدن آنها ، تخفیف دادن ایده های آنها یا استفاده از وقفه های مکرر برای گفتگو درباره آنها یا پریشان ساختنشان خودداری کنید. این روش، همچنین به معنای نوبت گرفتن است ، به طوری که به آنها اجازه می دهید به سوالات شما پاسخ دهند و زمان مساوی را برای بیان دیدگاه های خود به اشتراک بگذارند.

احترام نشان دادن بدان معنی است که شما قبول می کنید شخص مقابل به دلایلی که فکر می کند؛ دلیل خوبی دارد.او هم قطعا برای خودش راه خوبی انتخاب کرده است .بنابراین به او حق ابراز عقیده را می دهید. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که می شناسید معتقدند که آنها بهترین کار را انجام می دهند – آنها واقعاً معتقدند که نامزد خود یا سیاست هایش جهان را به جای بهتری تبدیل خواهد کرد. توصیه نهایی اینکه:دیدن افرادی که با آنها اختلاف نظر دارید را به عنوان افرادی که سعی در رسیدن به نتیجه مثبت دارند تمرین کنید.

ترجمه:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *