“آژنگ نیوز”: کتاب”فلسفه موزه برای قرن بیست ویکم”منتشر شد.نویسنده:هیو.ه جنویز،مترجمین:کوروس سامانیان،مریم الماسی ،سال انتشار ۱۴۰۰خورشیدی،ناشر:انتشارات حکمت.

فلسفه موزه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

موزه‌ها در نیمۀ اول قرن بیست‌ویکم باید کدام فلسفه و مأموریت اصلی را دنبال کنند؟ در این کتاب، بیست‌وچهار نویسنده سعی کرده‌اند از دیدگاه رشته‌های مختلف به این پرسش مهم پاسخ دهند. نویسندگان این کتاب مجموعه‌ای از متخصصان موزه، فیلسوفان، مورخان، اساتید دانشگاه، جامعه‌شناسان و طیف گسترده‌ای از افرادی‌اند که در نهادهایی مثل موزه‌های هنری کار می‌کنند. اما موزه‌ها واقعاً باید چه فلسفه‌ای را دنبال کنند؟

برخی از نویسندگان مستقیماً به این سوال پاسخ داده‌اند، در حالی‌که برخی کاملاً سوال را رد کرده‌اند و برخی دیگر به کلی آن را نادیده گرفته‌اند. این امر به ایجاد فصل‌های متنوعی منجر شده است. فصل‌های کتاب به چهار گروه تقسیم شده‌اند: فصل‌هایی که اساساً فلسفی و اخلاقی هستند، آنهایی که برای ارائۀ فلسفۀ خود یک یا دو مؤسسۀ مشخص را بررسی می‌کنند، فصل‌هایی که به اختلاف‌های اصلی جامعۀ موزه می‌پردازند، و در آخر آنهایی که مشارکت مخاطب و جامعۀ موزه را بررسی می‌کنند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *