“آژنگ نیوز”:ساخت و ساز با احترام به محیط زیست ،یک رویه فراگیر در تمام حوزه های فعالیت بشری است. حتی ساخت یک بنا و محل عمومی نیز بر این مبنا صورت می پذیرد . در تصویز ذیل نیز بنای مشهور به”هنر فلامینگو در فرودگاه بین المللی تمپا در کشور آمریکا ملاحظه می شود.این مدل از ساختمان با هدف اهمیت حفظ محیط زیست ساخته میشوند.

فلامینگو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته توجه به محیط زیست در کشورهای دیگر از جمله نروژ نیز یک اقدام مبنایی ومهم برای ساخت و ساز است.

نروژ با استفاده از مصالح سازگار با محیط زیست ، ساخت و سازهای بدون آلاینده و ساختمانهای هوشمند و کم مصرف انرژی ، به سمت صنعت ساختمان سازی سبزتر پیش می رود.

البته شهرهای جهان به طور چشمگیری در حال رشد هستند ،اما چنین توسعه ای چالش های اقلیمی خود را دارد. ساختمانهای جدید با مصالح پرمصرف کربن در مقیاس صنعتی ساخته می شوند. کارگاه های ساختمانی از ماشین آلات سنگین سوخت گیر استفاده می کنند. ساخت چنینی ساختمانهای منجر به تولید میزان بیشتری از کربن می شود.در مجموع ، صنعت ساختمان ۳۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را به خود اختصاص داده است.

نروژ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما نروژ پیشرفت چشمگیری در جهت صنعت ساختمان پایدار دارد. این کشور دارای صنایع توسعه یافته در سرزمین اصلی است ، با دسترسی به مواد اولیه با کیفیت بالا و دانش مورد نیاز برای استفاده مسئولانه از آنها.اقدام کرده و به میزان زیادی توانسته کربن تولیدی را کاهش دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *