“آژنگ نیوز”:بهترین وزیر آموزش و پرورش چه کسی باید باشد؟برای پاسخ به این سوال ، معلمان و والدین دانش آموزان انگلیسی در یک پروژه تحقیقی گفته اند که  دوست دارند چه کسانی را به عنوان مسئول آموزش کشورشان ببینند و دلیل انتخابشان هم چیست؟

جف بارتون ، معلم ، مدرسه شاه ادوارد ششم در این مورد  گفته است:

چیزی که ما واقعاً به آن نیاز داریم یک وزیر آموزش و پرورش است که تشخیص می دهد مدارسی موفقند که در مورد پرورش استعدادها  توجه کافی و لازم دارند. سایمون کاول مطمئناً این موضوع  را می داند و بهترین فرد برای وزارت آموزش و پرورش است. ، اما من فکر نمی کنم در بخش آموزش جایی برای اشخاصی مانند او وجود داشته باشد.

اما سر الکس فرگوسن یک پیشنهاد متفاوت است. اوآدم ساده لوح و نفوذپذیری نیست و  از پرسیدن سوال های دشوار درباره اهداف و عملکردها ابایی ندارد؛ اما هرگز اجازه نمی دهد نفسانیات و حسادت ها زمام امور را در دست بگیرد.

دیگری نیز گفته است:اگر بتوانم یک نوع فردسیاسی – از هر حزبی – انتخاب کنم ، به دنبال دیوید میلیبند می روم. من همیشه فکر می کردم او به عنوان وزیر آموزش و پرورش قول بزرگی داده است. به نظر می رسید او درک کرده است که موفقیت آموزشی تنها با ایجاد شرایط مناسب برای معلمان حاصل می شود. از بسیاری جهات ، او بهترین وزیر آموزش و پرورشی بوده که ما هرگز نداشتیم.

نظرکیم توماس ، پدر یک دانش آموز:

وزیر آموزش فانتزی من چارلز دیکنز خواهد بود. او که در سن ۱۲سالگی مدرسه  را کنار گذاشت و به سر کار رفت ، هرگز اهمیت تحصیل را دست کم نگرفت. با وجود عدم شرکت در دانشگاه ، او یک دانش آموز واقعی مادام العمر بود و در بزرگسالی خودش ،آموختن زبان فرانسه را در پیش گرفت.

دیکنز فهمید که حتی فقیرترین افراد مستحق تحصیل هستند و از مدارسی که کودکان بی بضاعت را پذیرفته اند ، حمایت مالی می کرد.

مدارس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جرمی رو ، معلم ، دبیرستان Leman Park :

من فکر می کنم هیچ کس در دولت فعلی توان بر عهده گرفتن وظیفه وزیر آموزش و پرورش را ندارد.از نظر من  اگر فقط مدیرسابق مدارس لندن ، تیم بریگوس ، در عالم سیاست بود؛به عنوان یک متخصص واقعی آموزش ؛ مفید و موثر بود.او که تغییرات باورنکردنی را در مدارس لندن و بیرمنگام به ارمغان آورده است؛ به عنوان فردی شناخته می شود  که هر کاری را عمقی وبنیادین انجام می دهد.

مایکل گاسلینگ ، مدیر آکادمی ترینیتی ، هالیفاکس

هیچ مدرسه ای نباید دانش آموزان خود را از دست بدهد ، ما به وزیر آموزش و پرورشی نیاز داریم که بتواند با هرگونه عملکرد ضعیف که منجر به خروج دانش آموزان از مدارس می شود؛برخورد کند. کارن بردی ، زن تاجر ، توانسته ثروت باشگاه فوتبال بیرمنگام را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در عین حال  با وجود متمرکزشدن رسانه ها بر روی فعالیت های شخصی و تجاری اش ؛ او هرگز از آنچه قانونی  است تخطی نکرده است.

دیگری نظر داده است که:یک وزیر آموزش و پرورش خوب می داند که آموزش و پرورش رنگ سیاسی ندارد و وقتی صحبت از درست کردن سیستم برای دانش آموزان می شود ، پول آنها را در جایی  مناسب قرار می دهد. سارا تدر ، وزیر کودکان و خانواده ، تا کنون پتانسیل و تعهد فوق العاده ای از خود نشان داده است و به عنوان وزیر آموزش و پرورش گزینه خوبی خواهد بود.

آنا الیوت ، معلم دبستان ، کامبریا:

در حال حاضر من نسبت به اکثر سیاستمداران نسبتاً ناامید هستم. به نظر می رسد دولت کنونی بیش از آنکه سیاست های قوی را اتخاذ کند ، علاقمند به نشان دادن تفاوتش با دولت قبلی است.

اما من نماینده محلی و وزیر حمل و نقل ، جان وودکاک را می پسندم .او  می تواند یک چهره  مشهور در رسانه ها و نقش یک نماینده  مفید  در یک حوزه انتخابیه  رابه خوبی ترکیب کند. در حالی که او به بهبود سیستم  راه آهن شبکه در وست مینستر  اهمیت  می دهد همزمان وقت می گذارد تا با دستیارهای تدریس مدارس در زمینه حقوق و بهبودشرایط  کاری اشان نیزملاقات کند.

جیو وانی  اسمیت نونز ، معلم ICT ، دبیرستان دوروتی استرینگر ، برایتون

من فکر می کنم وزیر تجارت ، وینس کیبل ، یک گزینه  مطمئن برای آموزش خواهد بود. او آگاه  و آرام است ، واقعاً شخصی است که من مطمئن هستم او می تواند مردم را به سوی ایده های خود ترغیب کند.

وزیر فرهنگ ، اد وایزی ، می تواند یکی دیگر از پیشگامان باشد. کار او بر روی گزارش محوری تهیه شده از مشکلات آموزش  ، که مورد آموزش رایانه در مدارس  است؛بسیار مهم بود.این اقدامش  نشان داد که او از مهارتهایی که کودکان در آینده به آنها نیاز دارند ، آگاهی دارد – برخلاف گوو ، که به نظر می رسد می خواهد ما را به دهه ۱۹۵۰ بازگرداند.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *