به گزارش “آژنگ نیوز”پروژه گردشگری با مجسمه اسب در اسکاتلند اجرا می شود.یکی از مهمترین فضاهای عمومی در جهان نمایش یک پروژه بزرگ هنری جدید است که قرار است نقشه گردشگری اسکاتلند را متحول کند. این پارک بزرگ قرار است از ۱۹مارس تا ۲۲آوریل سال آینده با دو مدل مجسمه عظیم  با قد بلند ۱۵ فوت از مجسمه های “The Kelpies” هنرمند متولد گلاسگو ، اندی اسکات افتتاح شود.

image 110 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مجسمه های Kelpies دو سر اسب فولادی ۱۰۰فوتی هستند که بزرگترین مجسمه های اسب در جهان هستند .بخش اصلی این پروژه هلیکس باهزینه 43 میلیون پوند بین فالکرک و گرانگموث  در مرکز اسکاتلند  ساخته می شود. انتظار می رود این پارک بزرگ تفریحی سالانه 350،000 بازدید کننده  را جذب کند. فالکرک – شهری است که فقط 30 دقیقه با ماشین از گلاسکو و ادینبورگ فاصله دارد.

قرار است این پروژه سالانه حدود ۱.۵ میلیون پوند به درآمد اقتصاد اسکاتلند بیافزاید و همچنین به  دومین جاذبه گردشگری از  “ده جاذبه برتر” جزیره انگلیس تبدیل شود.

فضای این نمایشگاه،قبلا یک زمین کم اهمیت  بین فالکرک و گرانگموث  بود که با این طرح به یک فضای سبز شهری پر رونق تبدیل خواهد کرد. پس از اتمام ، اینجا یک منطقه تفریحی در فضای باز خواهد بود  و ورود برای همه آزاد است ، دسترسی آسان به مناطق جنگلی زیبا ، یک پارک مرکزی با یک تالاب ، مسیرهای پیاده روی و مسیرهای دوچرخه سواری از مزیتهای این طرح هستند.

علاوه بر این ، اجرای برنامه ای از کنسرت های وقت ناهار در اطراف مجسمه ها به عنوان بخشی از جشن سال آینده هنرها و فرهنگ اسکاتلندی در حال برنامه ریزی است.

image 111 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اندی اسکات ، مجسمه ساز اسکاتلندی که این مجسمه ها را خلق کرده ،می گوید:

“Kelpies ادای احترام به اسبهای اسکاتلندی است که نقشی حیاتی در کشاورزی و صنعت در اسکاتلند داشتند. آنها نمونه بهترین خلاقیت ، مهندسی و مدیریت پروژه هستند و به زودی بزرگترین آثار هنری عمومی کشور و بزرگترین مجسمه های اسب در جهان خواهند بود . ساخت مجسمه این اسبها تقریباً هشت سال به طول انجامیده است.

ترجمه:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *