به گزارش “آژنگ نیوز”نمایش نقاشی های بد در موزه،یک فعالیت ابتکاری است.موزه هنرهای بد،یک گالری هنری است که  از سال 1994 به دنبال حفظ آثار هنری وحشتناک و بد است. فعالیت  این مجموعه ازیک شب آغاز شد ، زمانی که بنیانگذارآن اسکات ویلسون اولین قطعه را به نام لوسی در مزرعه با گل ، از میان زباله  هابیرون کشید. از آن زمان ، این مجموعه رشد کرده است به گونه ای که اکنون چندین گالری را با کارهای وحشتناک متعدد می تواند پر کند.

image 175 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

متأسفانه ، هنر بد به دلیل ماهیت خود اغلب مورد تقدیر قرار نمی گیرد و این موزه هم بیش از یک بار مجبور به جابجایی شده است. گالری اصلی ددهام در سال 2008 بسته شد ،محل این گالری در زیر زمین ایستگاه تلویزیونی کابلی بروکلاین قرار داشت که این شبکه تلویزیونی آنها را به دلیل کمبود فضا بیرون کرد.این موزه سپس در لابی مرکز حیات وحش نیو انگلند در جنوب ویموث  مستقرشد وآثار هنری موجود در آن،مورد استقبال بیشتری قرار گرفت. همچنین بعدا، زیرزمین تئاتر سامرویل در میدان دیویس ،نیز به بهترین مکان در بوستون برای یافتن بدترین هنر تبدیل شد.

البته از اواسط سال 2019 ، MOBA (موزه هنر بد)دیگر در زیرزمین تئاتر سامرویل نمایشگاه نمی گذارد و گزارش شده است که به دنبال فضای نمایشگاهی جدید است.

در حقیقت  این اولین موسسه اختصاص داده شده به “آوردن بدترین هنر برای بیشترین مخاطبان” در جهان است. ظاهراً برخی از هنرها “خیلی بد است که نادیده گرفته شوند” . فروشنده عتیقه فروشی آمریکایی اسکات ویلسون  وقتی این را فهمید که پس از پیدا شدن “لوسی در زمین با گلها” در سطل آشغال آن را به نمایش گذاشت و مردم هم از آن دیدن کردند.اکنون این نقاشی اولین قطعه  وبنیانگذار موزه محسوب می شود .

در حال حاضر این موزه دارای 3 گالری در بوستون ، ماساچوست ، با 600 قطعه و حداکثر 70 اثر هنری بد در هر زمان خاص است.

image 176 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته نباید فکر کرد که استانداردهای موزه آسان و پایین است و می توان هر آشغالی را در این نمایشگاه دید.فرایند انتخاب بسیارمشکل است ، زیرا آنها علاقه ای به هنر بد، جعلی یا کارهای خسته کننده ندارند.

اگرچه این موسسه مفتخر است که هنر را از سیستم زباله های عمومی (سطل های زباله ، بقایای بازارهای  محلی و مواردی از این دست) نجات داده ،اما می گوید ،به همین جهت هنرمندان برجسته از نمایش آثارشان بسیارخوشحال هستند. موزه هنرهای بد مدعی است هدفش برقراری ارتباط با مخاطبان خاص اینگونه آثار است.

گزارش :محبوبه غلامی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *