“آژنگ نیوز”اولین خودرویی که به دلیل سرعت غیر مجاز جریمه شد،سرعتش چقدر بود؟ احتمالاً این سرعت خیلی کندتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در سال ۱۸۹۶میلادی ، “کالسکه موتور”  متعلق به آرنولد بنز اولین اتومبیلی بود که به دلیل سرعت غیر مجاز جریمه دریافت کرد.

در ژانویه ۱۸۹۶ و طبق قانون در آن زمان ، همه اتومبیل ها باید به حداکثر دو مایل در ساعت (سه کیلومتر در ساعت) پایبند بوده و بخوبی آن را رعایت کنند. ضمنا  درجلو این  اتومبیل یک مرد پیاده و همیشه در حال تکان دادن پرچم قرمز حرکت میکرد و هشدار میداد تا مردم ازجلوی اتومبیل کنار بروند.

خودرو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال اندکی بعد از این زمان، والتر آرنولند ، که یک  مسابقه دهنده با تومبیل بود ، از اولین کسانی به شمار می آمد  که مجوز فروش وسیله نقلیه بنز را دریافت کرد ، او همچنین از نظر شخصی علاقه مند بود که تعریف سرعت را برای ماشین در اواخر قرن نوزدهم به معنای واقعی کلمه بشکند.

او در سال ۱۸۹۶ مسیر به طرف شهر کنت را با سرعت هشت مایل در ساعت (۱۳ کیلومتر در ساعت) طی می کرد. بدون اینکه کسی از رانندگی  اش ،پشتیبانی کند و یا باپرچم قرمز در جلوی بنزش بدود. در نتیجه ، پلیس با دوچرخه به تعقیب او اقدام کردو این راننده را  به جرم سرعت غیر مجاز متوقف کرده و آرنولد  و مجبور به پرداخت یک جریمه شیلینگ به اضافه هزینه های جانبی شد!

گزارش از:محبوبه غلامی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *