هلند از سالها پیش کمپین بزرگی برای جاده سازی طراحی کرده است.این هم تصویری ازجاده ای عجیب در هلند که آن را در جهان بی نظیر کرده است. دراین جاده ودر قسمتی از آن، ماشینها از تونل زیر سطح آب میگذرند.

image 224 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سی سال پیش ، هلند ، کشوری با ابعاد تقریباً دو برابر و جمعیت نیوجرسی ، نسبت به میزان بالای مرگ و میر در جاده های خود به شدت نگران بود. در دهه 1970 ، سالانه 3200 شهروند هلندی در تصادفات جان خود را از دست می دادند که حدود 25 درصد آنها عابر پیاده بودند. از آن زمان این کشور به طور فعال بر بهبود ایمنی بزرگراه متمرکز شد.

بر همین اساس هلندی ها طی سه دهه گذشته یک کمپین ملی بزرگ را ایجاد و اجرا کردند ، به نام “ایمنی پایدار”. با دنبال کردن دقیق برنامه های تدوین شده  میزان مرگ و میر خود را به ازای هر مایل مسافت پیموده شده به میزان قابل توجهی کاهش دادند، این کار را از طریق نصب فناوری پیشرفته در اتومبیل ، آموزش راننده ها از در دهه 1960  و از همه مهمتر از طریق طراحی مفهوم “بخش بزرگراه” انجام داده اند. بر این مبنا که جاده ها را با پیش بینی احتمالات مختلف تصادفات مهندسی طراحی کردند.در کنار همه اینها  هلندی ها در زمینه برنامه ریزی حمل و نقل نیز بسیار فعال بودند. همه جاده ها بر مبنای این شعار ساخته می شدند” مستقیم و سریعتر “،یعنی جاده ها باید کوتاه و ایمن می شدند.مثلا درهمین نمونه که تصویر آن آمده، اگر لازم بود فقط برای چند متر هم که شده جاده را از زیر آب عبور داده اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *