“آژنگ نیوز”:تولید کتلت صنعتی در ایران۵۰ سال سابقه  دارد .بر اساس طرحی که در ۲۶ آبان   ۱۳۴۸  در وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی مورد بررسی قرار گرفت قرار شد در یکی از فروشگاه های دولتی وابسته به این وزارتخانه ، یک کارخانه کتلت سازی ماشینی نصب شود.

 این ماشین قادر بود در هر ساعت ۴ هزار قالب کتلت به ابعاد مختلف و به وزن های ۵۰ ۱۰۰ و ۲۰۰ گرمی تهیه کند. این ماشین از کشور شوروی  خریداری گردید.

یک مقام مطلع در مورد طرز کار این ماشین گفته است مواد اولیه کتلت از قبیل گوشت، پیاز، سیب، سیب زمینی ، نان خشک   و ادویه تحویل ماشین مذکور می شود و دقایقی بعد از این ماشین مواد دریافتی را به شکل قالب های کتلت در بسته بندی صحیح و بهداشتی تحویل می‌دهد.

image 116 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ماشین  کتلت سازی مورد بحث سه متر طول و ۲ متر عرض داشت و به وسیله دو نفر کارگر اداره می‌شد .منظور از خرید و نصب ماشین کتلت سازی،  تهیه یک نوع غذای آماده برای آن دسته از مصرف کنندگان است که وقت تهیه غذای گرم و سالم را ندارد.

کتلت های صنعتی و ماشینی در فروشگاه های دولتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و خریداران می‌توانند آن را در منزل سرخ کرده و سپس مصرف برسانند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *