پارک جنگلی النگدره با وسعت ۱۸۵ کیلومتر در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده و رودخانه ی قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و تقریباً از میان آن می‌گذرد.

image 136 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در مجاورت این رودخانه سه چشمه ی آب قرار دارد. النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان های معتدل و زمستان های آن سرد و برفی است. جنگل النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده است.

image 132 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در فضای پارک النگدره برق رسانی صورت گرفته تا مسافران شبانه، آسایش و امنیت کافی داشته باشند. سرویس های بهداشتی، جاده آسفالت مناسب، نمازخانه،  ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک و … در نظر گرفته شده است .

image 133 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

النگدره در جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است و دسترسی به آن از مسیر جنگل ناهارخوران میسر است.  در طول مسیر تابلوی پارک جنگلی النگدره مشاهده می شود.

image 134 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درختان زیبا و تنومندی که همه چیز را برای داشتن روزی مفرح و خاطره انگیز فراهم کرده اند و منظره ای خیال انگیز را در این خطه به تصویر کشیده اند، خانواده ای صمیمی از انواع درختان این منطقه اند که از میان آن ها می توان به  انجیلی و ممرز ، توسکا ، لرگ ، افرا ، بلوط ، بید و … اشاره کرد.

image 135 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *