“آژنگ نیوز”:امروز،روز رقصیدن اطراف میله به روز کارگر تبدیل شد! در چنین روزی در سال ۱۸۸۹، اول ماه مه – که به طور سنتی جشن بازگشت بهار، با رقصیدن در اطراف میله مشخص می شد – برای اولین بار به عنوان تعطیلات کارگری، توسط کنگره بین المللی سوسیالیست به این عنوان و روز کارگر تعیین شد.

روزکارگر 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اول ماه مه، در اروپای قرون وسطی و مدرن، تعطیلات (1 مه) برای جشن بازگشت بهار. این مراسم احتمالاً از آیین های کشاورزی باستانی سرچشمه می گیرد و یونانیان و رومی ها چنین جشنواره هایی را برگزار می کردند. اگرچه آداب و رسوم بعدی بسیار متفاوت بود، اما این جشن ها شامل جمع آوری گل های وحشی و شاخه های سبز، بافتن گلدسته های گل، تاج گذاری پادشاه و ملکه ماه مه، و برپایی یک درخت مه تزئین شده یا میپل بود که مردم در اطراف آن مستقر شده و می رقصیدند.چنین مناسکی در ابتدا ممکن است برای تضمین باروری برای محصولات کشاورزی و در نتیجه برای دام و انسان در نظر گرفته شده باشد، اما در بیشتر موارد این اهمیت به تدریج از بین رفت، به طوری که این اعمال تا حد زیادی فقط به عنوان جشن های محبوب و یک مراسم شادی آفرین باقی ماند.

روزکارگر3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما حکایت رقص دور میله نیز چنین است که:رقص میله، رقص محلی تشریفاتی بوده که در اطراف یک میله بلند که با گل یا سبزه تزئین شده اجرا می شود و اغلب با نوارهایی آویزان می شود که توسط رقصندگان به شکل الگوهای پیچیده بافته می شود. چنین رقص هایی میراٍث رقص های باستانی در اطراف یک درخت زنده به عنوان بخشی از آیین های بهاری برای اطمینان از باروری بوده است.

روزکارگر1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حال حاضر روز کارگر مراسمی است که در اول ماه می برگزار می شود، این یک جشن سالانه دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران آمریکایی است. این تعطیلات ریشه در اواخر قرن نوزدهم دارد، زمانی که فعالان کارگری برای به رسمیت شناختن کمک‌های بسیاری که کارگران به قدرت، رفاه و رفاه آمریکا کرده‌اند، برای تعطیلی رسمی فدرال تلاش کردند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *