“آژنگ نیوز”:کتاب “جادوی طبیعی”منتشر شد.نویسنده: امیلی دیکنسون، چارلز داروین و طلوع علم مدرن رنه برگلند پرتره ای گیرا از شاعر و دانشمندی که منظره ای مسحور کننده از طبیعت به اشتراک گذاشته اند.

شومیز قیمت: ۱۸.۹۵ دلار / ۱۵.۹۹ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ تعداد صفحات: ۳۲۸

جادوی طبیعت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

امیلی دیکنسون و چارلز داروین در زمانی به دنیا آمدند که علم مطالعه جهان طبیعی به عنوان فلسفه طبیعی شناخته می شد، سرگرمی برای شاعران، کشیشان و دختران مدرسه ای. جهان در دهه ۱۸۳۰ شروع به تغییر کرد، در حالی که داروین با کشتی بیگل در حال کاوش در اقیانوس آرام بود و دیکنسون در آمهرست ماساچوست دانشجو بود. شعر و علم شروع به رشد کردند و متفکران مدرن ارتدکس‌های قدیمی را به چالش کشیدند و دیدگاه‌های هیجان‌انگیز جدیدی را ارائه کردند که ناگهان احساس رادیکال و بسیار خطرناک برای زنان شد. جادوی طبیعی داستان های این دو ذهن درخشان قرن نوزدهمی را در هم می آمیزد که افکار و نوشته هایشان امکانات شگفت انگیز علوم جدید را به تصویر می کشد و در عین حال برای حفظ جادوی طبیعت تلاش می کردند. درست همانطور که کار داروین از ریشه های او در فلسفه طبیعی و اعتقاد او به پیوستگی تمام زندگی مشخص شد، شعر دیکنسون نیز با تحصیلات او در گیاه شناسی، نجوم، و شیمی، و شیفتگی او به امکانات مسحورکننده علم داروینی شکل گرفت. رنه برگلند با نگاهی کاملاً تازه به دو حرفه بسیار متفاوت خود، زمانی را زنده می‌کند که ایده‌های علم به سرعت در حال تکامل بودند و توسط شاعران، دانشمندان، فیلسوفان و متکلمان به طور یکسان تغییر شکل می‌دادند. او پرتره‌ای رنگارنگ از یک قرن شگفت‌انگیز ترسیم می‌کند که نحوه دیدن ما از جهان طبیعی را دگرگون کرد. او به بررسی چگونگی عدم پذیرش جدایی هنر و علم توسط دیکنسون و داروین می پردازد. امروز، بیش از هر زمان دیگری، ما نیاز داریم که حس مشترک آنها از شگفتی زیست محیطی را بازیابیم. مثلا خورشید گرفتگی ۲۰۲۴ ممکن است یک فال باشد، اما چه چیزی را نشان می دهد؟

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *