“آژنگ نیوز”:مجموعه تلویزیونی انیمیشن سیمپسونها رکورد زد. قسمت ۶۳۶ این سریال در چنین روزی در سال ۲۰۱۸پخش شد و از سریال دود اسلحه (۱۹۵۵–۱۹۷۵) پیشی گرفت و به طولانی‌ترین سریال پربیننده در ایالات متحده تبدیل شد.

سریال سیمپسونها توسط مت گرونینگ، کاریکاتوریست ساخته شد، در سال ۱۹۸۷ به عنوان یک کارتون کوتاه در نمایش تریسی اولمن، یک برنامه متنوع در شرکت پخش فاکس، آغاز شد. در ابتدا زمان این سریال به نیم ساعت گسترش یافت و به عنوان یک ویژه کریسمس نیز در ۱۷دسامبر ۱۹۸۹ پخش شد و سپس پخش منظم آن در ژانویه ۱۹۹۰ آغاز شد.

سیمپسونها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما محبوبیت آن در اواخر همان سال افزایش یافت و به ایجاد شبکه فاکس به عنوان یک رقیب اصلی پخش تلویزیونی کمک کرد. اکنون این سریال به زبان‌های بسیاری برای مخاطبانش در سراسر جهان پخش می‌شود.

داستان فیلم در شهر خیالی اسپرینگفیلد آمریکا – به گفته گرونینگ، نام آن از اسپرینگفیلد، اورگان گرفته شده است – سریال سیمپسون ها بر خانواده ای متمرکز است که همه ناکارآمدی های دوران مدرن را دارد اما از نظرجمعیت شناسی هنوز در دهه ۱۹۵۰ میلادی به سر می برند. خانواده تشکیل شده ازدو والدین، دو فرزند در سنین نوجوانی و یک نوزاد، پدربزرگ و مادربزرگ زنده، خاله و عمو. بچه ها استثنایی هستند: لیزا یک ساکسیفونیست فوق العاده جاز است و به فلسفه و ریاضیات متمایل است. بارت یک فرد طرفدار شوخی و دارای درجه زیادی از تمایل به آزار و اذیت دیگران است.او یک خبره از ضرب و شتم هم هست. بزرگسالان نسخه‌های بزرگ‌تر بچه‌ها هستند: هومر سیمپسون، اپراتور یک نیروگاه هسته‌ای، طرفدار نوشیدنی، دونات و بیکن است، در حالی که همسر رنج‌کشیده‌اش مارج، نمادخوش فکری است که خانواده را با یکدیگرنگه می‌دارد. . به گفته گرونینگ، خانواده «موجودات سمبل مصرف و حسادت، تنبلی و فرصت، لجاجت و رستگاری هستند. درست مثل بقیه. فقط اغراق شده است.»ساکنان عجیب شهر که برخی از آنها مهاجر هستند به این فهرست اضافه شده است. و یک سری بی پایان از ستاره های مهمان که توسط همتایان واقعی خود صداپیشگی می کنند، مانند جورج هریسون سابق بیتل و استیون هاوکینگ، اخترفیزیکدان.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *