“آژنگ نیوز”:حضور کارشناسان بین المللی در زورخانه شعبان جعفری!یکی از برنامه های مهم حاشیه ای در مورد سمپوزیم های علمی ای بود که در ایران برگزار میشد! در شهریور ماه سال ۱۳۴۱ خورشیدی دویست و هفتاد نفر از ۲۷ کشور جهان برای شرکت در سمپوزیوم بین الملللی نفت به ایران آمدند..ظاهرا در کنار مباحث علمی دیدار از باشگاه شعبان جعفری (یا آنطور که خودش میگفت شعبان تاجبخش و یا به قول برخی دیگر شعبان بی مخ)یک اقدام لازم به شمار میآمد.

زورخانه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مراسم بازدید از زورخانه شعبان جعفری که در خیابان پارک شهر تهران بود (و هست)برگزار شد. در این مراسم عباس زندی قهرمان کشتی جهان عملیات ورزش باستانی انجام داد.آقای جعفری هم در یک سخنرانی از حضور حضار تشکر کرد و گفت چون به تازه گی در کشور زلزله آمده و تعدادی از هموطنان در گذشته اند حاضران یک دقیقه سکوت کنند.

در این مراسم مدیر عامل شرکت نفت و نخست وزیر هم حضور داشتند. در ادامه مراسم هم ژنرال ضیاءالدین به نمایندگی از شرکت کنندگان در سمپوزیوم سخنرانی میکند.

ظاهرا در این دوران زورخانه شعبان جعفری یکی از نقاط مهم کشور بوده است.زیرا از این نوع مراسم تا دهه ۵۰ به کرات در این مکان برگزار می شده است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *