“آژنگ نیوز”:دیکتاتور ایتالیایی بنیتو موسولینی آلبانی را تحت الحمایه کشورش در چنین روزی در سال ۱۹۳۹ میلادی قرار داد و ویکتور امانوئل سوم از ایتالیا را به عنوان پادشاه آلبانی برگزید، در حالی که زوگ اول پادشاه آلبانیایی به تبعید فرستاده شد.

موسولینی آلبانی را پل ارتباطی خود برای تصرف منطقه بالکان قرار داد و تا سال ۱۹۳۹ ایتالیا کنترل امور مالی و ارتش این کشور را در دست داشت.از این سال به بعد هم موسولینی سرانجام آلبانی را به کشور ایتالیا ملحق ساخت.

آلبانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آلبانی به دلیل موقعیتش در دریاهای آدریاتیک و ایونی، مدت‌ها به عنوان پل ارتباطی برای ملت‌ها و امپراتوری‌های مختلف که به دنبال فتح در خارج از کشور هستند، بوده است. در قرن دوم قبل از میلاد ایلیری ها توسط رومیان فتح شدند و از اواخر قرن چهارم میلادی تحت حکومت امپراتوری بیزانس قرار گرفتند. آلبانیایی‌ها پس از قرن‌ها تهاجم ویزیگوت‌ها، هون‌ها، بلغارها و اسلاوها، سرانجام در قرن پانزدهم توسط ترک‌های عثمانی تسخیر شدند. حکومت عثمانی بیش از چهار قرن آلبانی را از تمدن غربی جدا کرد، اما در اواخر قرن نوزدهم این کشور شروع به حذف قدرت ونفوذ عثمانی و کشف مجدد وابستگی های قدیمی و منافع مشترک با غرب کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *