“آژنگ نیوز”: کتاب “ارادت به دولت اداری: دین و نظم اجتماعی در مصر”منتشر شد.نویسنده: مونا اورابی در این کتاب به این موضوع پرداخته می شود که چرا تعقیب وبه رسمیت شناختن دولت توسط گروه های مذهبی به ظاهر حاشیه ای در مصر یک عمل عبادی است؟

جلد گالینگور قیمت: ۳۲:۰۰ دلار / ۲۸:۰۰ پوند . منتشر شده (ایالات متحده): ۲۶ مارس ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۲۱ مه ۲۰۲۴ .تعداد صفحات: ۳۲۸

دین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

تنها در دهه گذشته، جوامع مذهبی در سراسر جهان خواستار به رسمیت شناختن، تطبیق ، تایید یا حمایت از دولت شده اند. آنها این درخواست ها را هم در دولت هایی با هویت مذهبی اعلام شده و هم در دولت هایی که به طور رسمی نسبت به دین بی طرف هستند، مطرح می کنند. در این کتاب، مونا اورابی استدلال می کند که پیگیری دولت رسمی توسط اقلیت های مذهبی به منزله یک عمل عبادی است. اورابی در مقابله با دیدگاه‌های رایج در مورد سکولاریسم، ادعا می‌کند که خواسته‌های گروه‌های به ظاهر حاشیه‌ای برای به رسمیت شناختن تفاوت‌های مذهبی آنها توسط دولت، در واقع یکپارچگی و انسجام جمعی را در طول زمان تضمین می‌کند. او با بیان پرونده خود، بیش از پنجاه سال روندهای قضایی اداری، گفتمان الهیات، و شیوه های ادعایی اقلیت ها را با تمرکز بر فعالیت های مسیحیان ارتدوکس قبطی و بهائیان در مصر مدرن و معاصر تحلیل می کند. اورابی شیوه‌های ابراز ارادت را در طیف وسیعی از سایت‌ها و منابع، از جمله در دفاتر وکلا، احکام قضایی اداری، رسانه‌های تلویزیونی و فیلم، و جلسات مطالعه صرفاً دعوت‌نامه، مستند می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه اقلیت‌های مذهبی مصر تحولات سیاسی و حقوقی قیام ۲۰۱۱ را پشت سر گذاشتند و اکنون در میان سرکوب استبدادی پایداری می‌کنند. در یک کشور با اکثریت مسلمان، آنها جایگاه خود را به عنوان علاقه به اسلام ابراز می کنند و با تأیید تفاوت خود نسبت به برخی دیگر از اقشار جامعه بهکشور مصرابراز تعلق می کنند. اورابی استدلال می کند که تفاوت، زیربنای ضروری زندگی جمعی است. با در نظر گرفتن این فعالیت‌ها در پرتو تاریخ جهانی مدیریت مدنی و قضاوت، اورابی نشان می‌دهد که دورانی که این گروه‌های به حاشیه رانده شده برای حفظ موقعیت خود می‌گذرد، می‌تواند به ما کمک کند تا رابطه بین قانون و دین را دوباره تصور کنیم.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *