“ آژنگ نیوز”:سال نو مردم را دور هم جمع می کند، اما این غذاست که آنها را به هم متصل می کند چیزی که در مورد جشن سال نو قمری دوست داشتنی است این است که چگونه نقش غذا در تقویت روابط مثبت نقش اصلی و محوری است. سال نو قمری (این سال از ۱۰ تا ۲۴ فوریه برگزار می شود) آغاز تقویم قمری است. این جشن توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان برگزار می شود و با نام های مختلف – مانند چون جی (جشنواره بهار) در چین، Tết در ویتنام و Seollal در کره نامیده می شود.

سال ۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تفاوت های منطقه ای و فرهنگی در نحوه جشن گرفتن سال نو توسط مردم وجود دارد، اما در همه نسخه ها، غذا نقش اصلی را در بیشتر جشن ها ایفا می کند. به عنوان مثال یک چینی مالزیایی، سال نو چینی جشنواره مورد علاقه اش است زیرا غذا خانواده بزرگ (و بسیار بزرگ) او را گرد هم می آورد. یک روز قبل از سال جدید، خانواده برای یک وعده غذایی جمع آوری خانواده دور هم جمع می شوند. غذا همیشه و به طور غیرقابل انکار مورد انتظارترین عنصر است – غذاهای مورد علاقه خانواده اردک کباب با سس هویزین، رشته فرنگی با ماندگاری (که نشان دهنده عمر طولانی برای غذاخور است) و کلم بروکلی سبز روشن با قارچ شیتاکه چرب است.

بسیاری از خانواده‌ها از «قایق بخار» استفاده می‌کنند که به «هات‌پات» نیز معروف است. انتخاب قایق بخار هدفمند است: قابلمه ای که برای این غذای دوست داشتنی استفاده می شود دایره ای شکل است که نمادی از اتحاد مجدد، یکپارچگی و هماهنگی است. «غذای دیدار مجدد» معمولاً ولخرجی‌ترین غذای جشن‌ها است و برای انسجام خانواده مفید است: حتی زمانی که اعضای خانواده با هم اختلاف نظر دارند، آن‌ها را برای پختن و غذا خوردن کنار می‌گذارند. خود غذا خوردن با هم، تصدیق این است که روابط خانوادگی ارزشمند است و ارزش محافظت دارد. جای تعجب نیست که ویژگی‌های ایجاد هماهنگی در وعده غذایی مجدد، مبنای بزرگ‌ترین مهاجرت سالانه در جهان است، با تقریباً نه میلیارد سفر داخلی تنها در چین. آنچه مردم در طول سال نو قمری می خورند در طول زمان تغییر کرده است و نشان دهنده سیال بودن هویت و فرهنگ است. “Yee Sang” یک “سالاد رفاه” است که ریشه در مالزی دارد، اما اکنون در بسیاری از گردهمایی های چینی در طول دوره سال نو قمری خورده می شود. هیچ لیست مواد تشکیل دهنده مشخصی وجود ندارد و هیچ محدودیتی برای نحوه نمایش مواد تشکیل دهنده وجود ندارد: فقط سرگرمی و رنگ بسیار زیاد!

همه حاضران، از پیر و جوان، یک جفت چاپستیک برمی دارند و در انداختن سالاد شرکت می کنند. هرچه پرتاب بالاتر باشد بهتر است. سپس در هنگام غذا کلماتی گفته می شود (اغلب به زبانی): رفاه! برکت! سلامتی! مانند قایق بخار، Yee Sang سرشار از نمادها و فراخوانی برای صلح و شادی بیشتر در سال آینده است. این یکی از سالادهایی است که فرزندان من با کمال میل می خورند. جشن سال نو قمری، فراتر از نقش منسجم و هماهنگ کننده آن در خانواده، فرصتی برای گرد هم آوردن افراد با فرهنگ ها و مذاهب مختلف است. در مالزی، سنگاپور و برونئی، “خانه های باز” رویدادهای رایجی هستند که در آن مهمان نوازی – و غذا – سخاوتمندانه به دوستان و جامعه گسترده تر ارائه می شود.

سال۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همه در این مهمانی ها میتوانند حضور یابند، همسایه ها و غریبه ها. خانه‌های باز فراتر از مهمانی‌های بزرگ هستند – آنها برای تقویت پیوندهای اجتماعی که زیربنای جوامع صلح‌آمیز و هماهنگ است، حیاتی هستند. خانه‌های باز در حقیقت یک پل ارتباطی می‌سازند، حتی با کسانی که در مورد سیاست، ارزش‌ها یا مسائل اجتماعی اختلاف نظر دارند. ارزش استراتژیک غذا در جوامع چندفرهنگی قابل اغراق نیست. مهمانی‌های جمعی فرصت‌هایی برای ایجاد روابط فراهم می‌کند – شاید حتی دوستی‌هایی که ممکن است در برابر فشارهای شکاف‌های رایج در زمان‌های قطبی‌تر مقاومت کنند. اعتقاد بر این است که غذا می تواند پیوندهای اجتماعی را در سراسر خانواده ها ایجاد و حفظ کند، غذا اساس بسیاری از کارهای جامعه برای ایجاد صلح در سطوح مختلف را تشکیل می دهد. بسیاری از خانواده ها، از غذا برای تسهیل گفتگوهای دشوار و هنگام میانجیگری اختلافات استفاده می کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *