“آژنگ نیوز”:یکی از تحسین‌شده‌ترین نوازندگان ویولن سل قرن بیستم،مستیسلاو روستروپویچ رهبر ارکستر و نوازنده روسی، در سن ۸۰ سالگی در چنین روزی در سال ۲۰۰۷ میلادی درگذشت.

rostropovich and benjamin britten after a concert - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
25562 01.11.1964 Виолончелист Мстислав Ростропович и английский композитор Бенджамин Бриттен после концерта в Большом зале Московской консерватории. Михаил Озерский/РИА Новости

روستروپویچ که توسط والدینش (یک نوازنده ویولن سل و یک پیانیست) و در کنسرواتوار مسکو (۴۸-۱۹۴۳) آموزش دیده بود، در سال ۱۹۵۶ استاد ویولن سل در کنسرواتوار شد. او در دهه ۱۹۵۰ تورهای خارج از کشور را آغاز کرد. او همچنین به عنوان نوازنده پیانو به همراه همسرش، سوپرانو، گالینا ویشنفسکایا در رسیتال اجرا کرد و در سال ۱۹۶۸ اولین رهبر ارکستر را انجام داد.

هنگامی که در سال ۱۹۷۰ روستروپویچ حمایت خود را از نویسنده مخالف شوروی الکساندر سولژنیتسین به وضوح اعلام کرد، دولت توانایی سفر او را به شدت محدود کرد. اما در سال ۱۹۷۴ به او و همسرش اجازه خروج از کشور داده شد و در سال ۱۹۷۵ تصمیم خود را مبنی بر عدم بازگشت به اتحاد جماهیر شوروی اعلام کردند.

rostropovich eltonjohn - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین جایزه موسیقی پولار در سال ۱۹۹۵ به خاطر یک دستاورد هنری منحصر به فرد متمایز از اصالت، استقلال، روانی و قدرت تفسیر و تسلط بر ساز به ویولن سل و رهبر ارکستر روسی، مستیسلاو روستروپویچ اعطا شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *