“آژنگ نیوز”:اکنون موزه اخبار جعلی وجود دارد در واقع، ما باید جایی برای حفظ خاطرات از کمپین های اطلاعات نادرست زمانه خود داشته باشیم کرواسی مجموعه ای از موزه های جالب دارد که هر ساله بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند و ما می توانیم در میان آنها جدیدترین مخازن آثار باستانی جذاب را رتبه بندی کنیم – موزه اخبار جعلی (Muzej lažnih vijesti) پروژه موزه اخبار جعلی حاصل سال ها کار موسسه رسانه های نوین و دموکراسی الکترونیکی (InMed) است که از جمله برگزاری کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و روزنامه نگاری در مرکز بین دانشگاهی در دوبرونیک در ۲۵ سال گذشته یکی از آنهاست. پس از دو گردهمایی گذشته، خطر فزاینده اطلاعات نادرست که آزادی و استقلال رسانه ها را تهدید می کند، این اقدامات افزایش یافت. اینمد همکاری مثمر ثمری با کارشناسان داخلی و خارجی دارد و تعداد زیادی از کارشناسان از بیست کشور جهان در کنفرانس هایی که این شرکت برگزار کرد، حضور پیدا کردند. هدف آموزشی InMed تنها عضو SOMA (رصدخانه اجتماعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نادرست و رسانه های اجتماعی) در جمهوری کرواسی است، یکی از شبکه های پیشرو در تعداد زیادی از موسسات که با تشخیص اخبار جعلی و مدل های انتشار آن از طریق سنتی یعنی از طریق رسانه ها و اینترنت و شبکه های اجتماعی. سروکار دارد.

جعلی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پروژه موزه اخبار جعلی در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در حال حاضر فقط به عنوان یک موزه دیجیتال وجود دارد. در صفحه وب آنها mlv.hr (فقط به زبان کرواتی)، می توانید مقالات جالب زیادی در مورد اخبار جعلی و اطلاعات نادرست بیابید. می توانید یاد بگیرید که چگونه اطلاعاتی را که در اینترنت پیدا کرده اید بررسی کنید و در مورد جنبه های مختلف رسانه و روزنامه نگاری بخوانید. این موزه همچنین دارای بخشی از شواهد است که افراد مختلف مایل به اشتراک گذاری آن بودند. آن شهادت ها توسط روزنامه نگاران محبوب کرواسی، اساتید دانشگاهی و دانشمندان نوشته شده است. موزه اخبار جعلی یک ایده عالی است که عملی شده است تا به روشی جدید به مخاطبان نزدیک شود و توجه آنها را به نحوه خواندن بین خطوط جلب کند. هدف آن این است که این عادت را در بین مصرف کنندگان محتوا ایجاد کند که به هر چیزی که می بینند، می شنوند و می خوانند اعتماد نکنند و از همه مهمتر عدم ترویج و اشتراک گذاری اطلاعات نادرست در حلقه اجتماعی خود، ایجاد وحشت یا تفکر بیش از حد در مورد پیام های تبلیغاتی که رسانه های خبری دائماً با آن مواجه می شوند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *