“ آژنگ نیوز”:چرا چهره های تولید شده با هوش مصنوعی واقعی تر از چهره های واقعی به نظر می رسند؟ و چگونه این یک مسئله مزمن در فضای دیجیتال خواهد بود چهره افراد سفیدپوست که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند به طور مداوم واقعی‌تر از چهره‌های رنگین پوستان تلقی می‌شوند. چهره‌های سفیدی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند، اکنون برای ما «واقع‌گرایانه‌تر» از چهره‌های واقعی انسان به نظر می‌رسند، زیرا به‌طور متوسط، متناسب‌تر و از نظر فیزیولوژیکی با استانداردهای زیبایی پذیرفته‌شده هماهنگ‌تر هستند. با این حال، این برای سایر رنگ های پوست صدق نمی کند. دلیل این امر؟ همانطور که در یک مطالعه جدید توسط کارشناسان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) نشان داده شده است، الگوریتم ها به طور نامتناسبی روی افراد سفیدپوست آموزش می بینند.

محققان در مقاله‌ای که در مجله Psychological Science منتشر می‌شود، هشدار می‌دهند که اگر چهره افراد سفیدپوست که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، به‌طور مداوم واقعی‌تر تلقی شوند، می‌تواند پیامدهای جدی برای افراد رنگین پوست و تقویت تعصبات نژادی آنلاین داشته باشد. این مشکل در حال حاضر در فناوری‌های هوش مصنوعی فعلی که برای تولید عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای استفاده می‌شوند، مشهود است.

محققان دریافتند هنگامی که برای افراد غیرسفید پوست استفاده می شود، هوش مصنوعی رنگ پوست و چشم آنها را تغییر می دهد و آنها را تا حد امکان به افراد سفیدپوست شبیه می کند. این منجر به نوعی اثر «AI Michael Jackson» می‌شود که شبیه سفید کردن پوست و جراحی‌های سال‌ها او برای اتخاذ ویژگی‌های بیشتر صورت قفقازی است. هایپررئالیسم هوش مصنوعی محققان کشف کرده‌اند که یکی از مسائلی که در مورد “هوش مصنوعی” وجود دارد این است که مردم اغلب حتی متوجه نمی‌شوند که فریب خورده‌اند و متقاعد شده‌اند که چهره‌هایی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند در واقع عکس‌های افراد واقعی هستند.

thumb 1920x1080 ai generated - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یک بار دیگر دلیل این امر این است که چهره‌های تولید شده توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی نسبت به آنچه که در جمعیت عمومی مشاهده می‌شود، متناسب‌تر و با نمایش‌های آماری جذاب‌تر همسوتر هستند و ناظران به اشتباه آنها را به عنوان تصاویری از افراد واقعی تفسیر می‌کنند. با این حال، محققان استرالیایی هشدار می دهند که ما نمی توانیم برای مدت طولانی تری به این نشانه های فیزیکی تکیه کنیم. فناوری هوش مصنوعی آنقدر سریع در حال پیشرفت است که احتمالاً به زودی تفاوت‌های بین چهره‌های مصنوعی و انسان‌ها کاملاً از بین خواهد رفت. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تشخیص چهره‌های مصنوعی از چهره‌های طبیعی دشوارتر می‌شود. . چهره های مصنوعی توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی به نام “شبکه متخاصم مولد” (GAN) ایجاد می شود که از دو شبکه عصبی تشکیل شده است که اساساً مدل های رایانه ای الهام گرفته شده از نحوه اتصال نورون ها در مغز است. تصاویر مصنوعی بیش از حد واقعی از چهره‌های انسان، که تشخیص آن از عکس‌های واقعی دشوار می‌شود، سؤالات و چالش‌های متعددی از جمله پیامدهای بالقوه برای حریم خصوصی، هویت و تعاملات اجتماعی را ایجاد می‌کند. با پیشرفت فناوری، ما باید دائماً برای درک و انطباق با تغییراتی که به ارمغان می‌آورد، آماده باشیم تا بتوانیم با چالش‌های متعددی که به همراه دارد مقابله کنیم و به طور بالقوه از مزایایی که ارائه می‌دهد استفاده کنیم.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *