“آژنگ نیوز”:ژولیوس سزار در مراسم ماه مارس ترور شد در چنین روزی درسال ۴۴قبل از میلاد، ژولیوس سزار، دیکتاتور روم، در حال انجام یک سری اصلاحات سیاسی و اجتماعی بود که در این روز، توسط گروهی از اشراف، که در میان آنها کاسیوس و بروتوس بودند، ترور شد.

سزاز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ژولیوس سزار در بین مردم روم بسیار محبوب بود. او یک رهبر نظامی موفق بود که جمهوری را گسترش داد و بخش هایی از اسپانیا، فرانسه، آلمان، سوئیس و بلژیک کنونی را در بر گرفت. سزار همچنین نویسنده ای محبوب بود که درباره سفرها، نظریه ها و دیدگاه های سیاسی خود نوشت. بسیاری از اعضای سنا، گروهی از رهبران سیاسی انتصابی (نه انتخابی)، از محبوبیت و غرور سزار ناراحت بودند.

پس از اینکه سزار در سال ۴۴قبل از میلاد به مقام دیکتاتوری مادام العمر رسید، این مقامات تصمیم گرفتند ضربه نهایی را به قدرت او وارد کنند. گروهی متشکل از ۶۰توطئه‌گر در جلسه سنا در ۱۵ مارس، در ماه مارس، تصمیم گرفتند سزار را ترور کنند. این گروه در مجموع ۲۳ ضربه چاقو به سزار زدند و رهبر روم را کشتند.

سطار۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مرگ ژولیوس سزار در نهایت تأثیری برعکس آنچه قاتلانش امیدوار بودند داشت. بسیاری از مردم روم از سناتورها به خاطر این ترور متنفر بودند و یک سری جنگ های داخلی درگرفت. در پایان، نوه سزار و پسرخوانده اکتاویان به عنوان رهبر رم ظاهر شدند. او نام خود را به آگوستوس سزار تغییر داد. سلطنت آگوستوس پایان جمهوری روم و آغاز امپراتوری روم بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *