“ آژنگ نیوز”:ناقوس‌های بلژیک در طول قرن‌ها ساخته شده‌اند که همگی با طرح‌های کمی متفاوت هستند. اما همه آنها نماینده یک چیز بودند – آزادی دموکراتیک که قبلاً در اینجا دیده نشده بود.در اروپا در قرون وسطی، همه چیز در مورد نمادها بود. جوامعی که بزرگتر و تأثیرگذارتر شده بودند – شهرها و شهرها – باید این را از طریق زیرساخت ها و معماری خود نشان دهند. در برخی از مناطق، این کار را با قلعه انجام می دادند – نشانه ای از اینکه یک فئودال قدرتمند شهر را کنترل می کرد. در مناطق دیگر، آن با برج های ناقوس بود – نشانه ای از این که کلیسا قادر مطلق است و قوانین آن باید رعایت شود. در مناطق فلاندر و والونیا در بلژیک کنونی اوضاع کمی متفاوت بود. شهرها و شهرها نمادهایی خلق کردند که نشان دهنده آزادی بود. آنها ناقوس های بلژیک بودند.

ناقوس۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ناقوس ها چیست؟

ناقوس ها را به راحتی می توان تشخیص داد، اما برای دیدن آنها، باید به بالا نگاه کرد. این فقط به این دلیل نیست که بتوانید مقیاس آنها را کاملاً در دید خود قرار دهید – همچنین نشانه فیزیکی احترام است. ناقوس ها برج های بزرگی در مناطق عمومی مرکزی هستند. آنها اغلب با تصاویری از فرهنگ و تاریخ منطقه تزئین شده اند. و آنها چیزی هستند که شهروندان در آن زمان به آن افتخار می کردند. آنها نماینده «آزادی» بودند و در قرون وسطی به نوعی این کار را می کردند. داشتن یک ناقوس در یک شهر یا شهر نشان می داد که به جای یک ارباب یا کلیسا، توسط یک شورا کنترل می شود. البته، شورا به شکلی که ما امروز درباره آنها فکر می کنیم، دموکراتیک نبود و هنوز فقط ثروتمندان بودند که می توانستند هر گونه نفوذی داشته باشند… اما این یک تغییر بزرگ در حکومت در آن دوران بود.

برای اولین بار، تصمیمات توسط مردم محلی گرفته می شد. ناقوس های بلژیک هر چند خود ناقوس ها چیزی بیش از نمادین بودند. کاربردهای عملی هم داشتند. برج‌ها ناقوس‌های شهر را نگه می‌داشتند، گنجینه‌ها و اسناد شورا در آنجا نگهداری می‌شدند. شوراها معمولاً در داخل ناقوس‌هایشان تشکیل می‌شدند و اغلب به عنوان برج‌های دیده‌بانی، زندان یا سایر نقش‌های دفاعی نیز استفاده می‌شدند.

ناقوس۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این روزها برخی از برج ها مستقل هستند و به تنهایی در خیابان نصب شده اند. برخی از آنها در کلیساها گنجانده شده اند (یک بیانیه جالب در مورد رابطه بین مدنیت و مذهب). اما بیشتر آنها به تالارهای شهر متصل هستند. این مایه تعجب نیست زیرا این همان چیزی است که آنها اساساً با آن تکامل یافته اند. ساختمان شهرداری یا شورای امروزی متکی به ناقوس قرون وسطی است.

ناقوس ها کجا هستند؟

این روزها یافتن ناقوس در بلژیک آسان است زیرا تعداد زیادی از آنها در سراسر کشور (حداقل در فلاندر و والونیا) پراکنده شده اند. یونسکو یک سایت میراث جهانی ایجاد کرده است که از ۳۳ مورد از آنها محافظت می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *