“آژنگ نیوز”:تضعیف کنندگان چه آسیبی به یک مجموعه کاری وارد می آورند؟ به بیان دقیق تر بخشی از افراد هستند که به جای کمک به همکارشان به دنبال تضعیف  او هستند.«تضعیف کننده» شخصی است که عمداً مانع موفقیت، شهرت یا روابط یک همکار می شود. علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که این شخص فعالانه در بهره وری شما دخالت می کند، سعی می کند شما را بد جلوه دهد، ایده های شما را می دزدد یا اطلاعات نادرستی به شما می دهد.

نقطه مقابل تضعیف کننده، حامی است. شما ممکن است این فردرا به عنوان یک همکار معرفی کنید .زیرا می بینید که او ازفعالیت خود برای ارائه دادن کارهای خوب به جای تضعیف دیگران تلاش می کند و برای افزایش بهره وری شما، خوب جلوه دادن شما، به اشتراک گذاشتن ایده ها و ارائه کمک به موقع تلاش می کند، حمایت می کند.

- پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حقیقت در مورد آدم تضعیف کننده مشکل بیشتر از رفتاری است که بتوانید آن را تحمل کنید و نادیده بگیرید، مشکل این است که این رفتار در نهایت نتایج منفی دارد. مطالعات نشان داده است که افرادی که احساس تضعیف می‌کنند کمتر در محل کار متعهد هستند، مشکلات سلامت جسمانی بیشتری را تجربه می‌کنند و احتمال بیشتری برای استراحت‌های غیرمجاز و غیبت از محل کار دارند.

در واقع، این فرد منبع اصلی استرس است. مطالعات نشان داده اند که فردی که در محیط کاری خود محیطی حمایتی دارد، بهره وری بیشتری خواهد داشت و احتمال بیشتری دارد که زندگی رضایت بیشتری داشته باشد. البته  همواره افراد شایسته در معرض خطر تضعیف شدن توسط همکاران خود هستند. درست است که همان کارمندان شایسته ای که به آنها تکیه می کنید می توانند هدف رفتارهای بد و منفی همکاران خود قرار گیرند.

blog detractors - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این را برخی مطالعات اجتماعی نشان داده است. وقتی سایر کارمندان افراد بسیار شایسته را باهوش‌تر از خود یا عملکرد بهتری در کار می‌بینند، سعی می کنند با رفتارهای منفی و گاهی پرخاشگرانه پاسخ دهند. از سوی دیگر، برخی از روشنفکران قدردان هوش دیگران نیستند، زیرا می ترسند در مقابل دیگران بپذیرند که هرکسی می تواند باهوش تر از آنها باشد.اما نکته مهم این است که  از برخی جهات، تضعیف می تواند انگیزه دهنده باشد و می تواند به عنوان یک محرک در نظر گرفته شود.

اغلب اوقات، تضعیف‌کنندگان به ضعیف‌ترین نقاط یک فردحمله می‌کنند، که این موضوع می‌تواند شما را از نقاط ضعفی که قبلاً نمی‌دانستید آگاه کند. همچنین به احاطه کردن خود با افراد حامی کمک می کند. متأسفانه، وقتی تضعیف کردن به یک مشکل تبدیل می‌شود، مردم شروع به شایعات می‌کنند که مشکل را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث تحریک آن شود.

این موضوع منجر به آسیب بیشتر به فرد آسیب دیده می شود. در عوض، این موضوع باید توسط سازمان جدی گرفته شود تا مرزها و خط مشی های محکمی برای محافظت از کارکنان در برابر تضعیف دیگران تعیین کند. این موضوع باید هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به اطلاع کارکنان برسد تا از سیاست هایی که با رفتارهای تضعیف کننده سروکار دارند آگاه شوند.

بده - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سطح فردی، اگر با این مشکل مواجه شدید، باید با فرد آزارگر مقابله کنید. اما، قبل از انجام این کار، باید بدانید که علت چیست، و همچنین باید مطمئن شوید که تصویر بزرگتر را می بینید. همچنین باید بدانید که آیا رفتار او فقط به شما محدود می شود یاسامل بسیاری از افراد اطراف هم هست. اگر فقط به شما محدود می شود، پس باید به آن رفتار بپردازید و دلیل پشت آن را کشف کنید تا در سطح خود با آن مقابله کنید. یا می توانید آن را به سطح مدیریت بالاتر ببرید. در نهایت، فراموش نکنید که می توانید از دوستان نزدیک در محل کار نیز راهنمایی بخواهید. شاید برای جلب توجه به این رفتار غیرقابل قبول از آنها حمایت بخواهید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *