“آژنگ نیوز”:کتابچگونه سالم باشیم: راهنمای باستانی برای سلامتی جالینوس” منتشر شد.ترجمه کاترین دی ون شایک .کتاب در مورد توضیج چگونگی سلامت جسم و روان از یکی از بزرگترین پزشکان دنیای باستان است.

درباره کتاب

جالینوس پزشک یونانی قرن دوم – مشهورترین پزشک دوران باستان پس از بقراط – یک شخصیت اصلی در پزشکی غربی است. یک پزشک، جراح، نویسنده، فیلسوف، معلم، داروشناس و مخترع با استعداد، جالینوس در دربار مارکوس اورلیوس حضور یافت و در میان شیوع طاعون (احتمالاً آبله) زندگی کرد که امپراتوری روم را ویران کرد. او همچنین به عنوان پزشک برای گلادیاتورهای حرفه ای خدمت می کرد و به خود می بالید که در اولین سال زندگی خود فقط دو جنگجو جان باختند (سلفش شانزده نفر را از دست داده بود).

سلامتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جالینوس در نوشته‌هایی که پایه‌های پزشکی غربی را تا قرن نوزدهم ایجاد کرد، گزارشی واحد از سلامت و بیماری ارایه کرد. کاترین ون شایک، پزشک متخصص و مورخ کلاسیک، در کتاب «چگونه سالم باشیم» مجموعه‌ای از بینش‌های ماندگار جالینوس را در مورد اینکه چگونه می‌توانیم از بدن و ذهن خود مراقبت کنیم، از بیماری جلوگیری کنیم و به یک پیری سالم برسیم، ارائه می‌کند. اگرچه اکنون می دانیم که بسیاری از ایده های جالینوس در مورد فیزیولوژی اشتباه است،کتاب” چگونه سالم باشیم” نشان می دهد که بسیاری از توصیه های او به درستی باقی می مانند. جالینوس در این برگزیده‌ها از نوشته‌هایش که با ترجمه‌های تازه ارائه شده است، درباره هنر پزشکی، ورزش و رژیم غذایی، ارتباط ذهن و بدن، دشواری اعمال اصول عمومی پزشکی برای افراد و بسیاری موارد دیگر بحث می‌کند. چگونه سالم باشیم، با مقدمه، تفسیرهای مختصری که شیوه‌های پزشکی باستانی را به روش‌های مدرن مرتبط می‌کند، و زبان یونانی اصلی در صفحات روبرو، دیدگاه جدیدی سرگرم‌کننده و روشن‌کننده در مورد پیگیری قدیمی سلامتی، از اهمیت «ورزش» ارائه می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *