“آژنگ نیوز”:ایسلند فقط یک پشه دارد که در یک شیشه الکل زندگی می کند. جزدریره ایسلند هیچ پشه ای وجود ندارد. مگر اینکه تنها پشه ای  را که از دهه ۱۹۸۰ در انستیتوی تاریخ طبیعی ایسلندی زندگی کرده است ، حساب کنید ، یعنی هنگامی که یک دانشمند آن را در یک هواپیما اسیر کرد. تامسون رویترز ، زیست شناس دانشگاه ایسلند ، به نیویورک تایمز گفته: “من آن را در اطراف کابین خلبان تعقیب کردم.” “این تنها پشه ای است که من در ایسلند پیدا کردم.”

این نظریه وجود دارد که چرا ایسلند عاری از پشه است. در بخش اعظم قطب شمال ، گرینلند ، به ویژه ، حوضچه های کم عمق بی شماری وجود دارد که پشه ها تخم هایی را می گذارند که به لارو می رسند ، که در نهایت به پشه های گرسنه تبدیل می شوند. در گرینلند ، حشرات می توانند آنقدر بزرگ شوند که بتوانند یک کودک را از بین ببرند. این حوضچه های کم عمق مهم هستند زیرا اولین جایی هستند که پس از افزایش درجه حرارت ، گرم می شوند و ذوب می شوند.

لورن کولر ، اکولوژیست دارتموث سال گذشته گفته: “پشه ها سریعتر پیشرفت خود را طی می کنند و این بدان معنی است که روزهای کمتری توسط یک شکارچی خورده می شوند.” “مطالعات آزمایشگاهی ، مطالعات میدانی و مدل های جمعیتی نشان می دهد که آب و هوای گرم کننده به معنای پشه های بیشتری است که تا بزرگسالی زنده مانده اند.اما ایسلند چنین دریاچه هایی ندارد که در آن پشه ها بتوانند پرورش دهند. و همانطور که تایمز گزارش می دهد ، بوم شناسی کشور به گونه ای است که سه یخ و ذوب شدن اصلی آن را در طول سال می بیند. پشه ها ممکن است به سادگی زمان کافی برای بالغ شدن در دمای گرمتر را نداشته باشند قبل از اینکه دوباره سرد شود. در صورت نیاز به دلیل دیگری برای نگرانی در مورد تغییرات آب و هوا ، دانشمندان گمان می کنند که ایسلند ممکن است برای همیشه عاری از پشه نباشد.

یک سیاره در حال گرم شدنبه این معنی است که حشرات بدون اینکه هوای سرد در راه باشد ، شانس بهتری در تولید مثل دارند. این لیست را فقط به سه مکان بدون پشه ها کاهش می دهد: کالدونیای جدید ، پولینزی فرانسوی و سیشل.

پشه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با کمال تعجب ، اگرچه ایسلند تنها کشوری است که جمعیت پشه بومی وجود ندارد. اما در عین حال ، حشرات خونریزی دیگری نیز در این سرزمین زندگی می کنند (مانند کک و ساس) . پس چرا پشه ها در ایسلند نیستند؟ در اصل ، جواب در شرایط آب و هوایی ایسلند است. علاوه بر نکات قبلی  برخی حدس می زنند که ممکن است ارتباطی با ترکیب شیمیایی آب و خاک داشته باشد ، استاد برجسته دانشگاه ایسلند ، Gísli Már Gíslason ، توضیح می دهد که قابل قبول ترین علت تغییرات ناگهانی در آب و هوا است.

وی این پدیده را در مقاله ای برای وب علوم ایسلندی شرح می دهد. استاد توضیح می دهد که در گرینلند و اسکاندیناوی شمالی ، اینگونه است که در چرخه زندگی پشه رشد شفیره در زیر یخ خواب زمستانی در طول زمستان است. در بهار ، با شروع ذوب شدن یخ ، شفیره ها به پشه های بزرگسالان ارتقا می یابند. این امر ممکن است زیرا زمستان در چنین کشورهایی پایدار و مداوم است. و در ایسلند اینگونه نیست.

زمستان در ایسلند افزایش ناگهانی دما و به دنبال آن قطره های ناگهانی دارد. یک جمله محبوب در ایسلند وجود دارد که آن را کاملاً نشان می دهد: “اگر آب و هوا را دوست ندارید ، پنج دقیقه صبر کنید.” برای پشه فقیر ، این بدان معنی است: هنگامی که درجه حرارت افزایش می یابد ، ذوب شدن اتفاق می افتد ، و شفیره شروع به تخم می کند. هنگامی که درجه حرارت کاهش می یابد ، شفیره وقت ندارد که قبل از یخ زدن حوضچه دوباره به یک پشه بالغ بالغ شود. بنابراین اساساً ، پشه به دلیل دمای ناپایدار زمستان کشور نمی تواند چرخه زندگی خود را تکمیل کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *