“آژنگ نیوز”:امروز روز ولنتاین است، در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی این روز جشن گرفته می شود.پیشینه روز جشن سنت ولنتاین، در موردکشیش و پزشکی به نام ولنتاین است که در حدود سال ۲۷۰ میلادی در رم کشته شد. سنت تبادل تبریک عشق در روز ولنتاین بر اساس این افسانه است که ولنتاین نامه ای را به دختر زندانبانش، که او عاشقش شده بود، نوشته و در آن عنوان کرده بود “از ولنتاین برای شما”.

البته جشن ولنتاین با عنوان هفته ولنتاین شناخته می شود که امروز آخرین روز آن است!هر روز دارای اهمیت خاصی است که نماد سایه های مختلف محبت است. از روز گل سرخ تا روز شفقت ، هر مناسبتی فرصتی برای بیان احساسات و عواطف است .

ولنتاین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حقیقت منشأ روز سنت ولنتاین را می توان در مسیحیت باستان یافت. معمولاً پذیرفته شده است که این تعطیلات به نام ولنتاین مقدس نامگذاری شده است. اما کدام یک اصالت دارند نیز محل بحث است. تصور می شود که حداقل دو ولنتاین: سنت ولنتاین رم و سنت ولنتاین ترنی وحود دارند.در ۱۴ فوریه ولنتاین هاتوسط امپراتور روم کلودیوس دوم اعدام شدند. هر دو ولنتاین به خاطر گرویدن رومیان به مسیحیت وادعای انجام معجزه سر خود را از دست دادند. به دلیل شباهت هایی که در داستان های آنها وجود دارد، برخی از محققان معتقدند که دو سنت ولنتاین در واقع یک فرد مجرد بوده اند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *