“آژنگ نیوز”:کشف پنج تابوت ۲۰۰۰ساله توسط باستان شناسان درلندن یکی از موفقیتهای باستانی برای روشن کردن بخش از تاریخ اروپاست. باستان شناسان پنج تابوت بلوط رومی ۲۰۰۰ ساله، و یک تخت خاکسپاری و اسکلت یک انسان را در یک سایت ساختمانی در لندن کشف کردند. بر اساس بیانیه موزه باستان شناسی لندن (MOLA)، محل حفاری، که تقریباً ۶ متر زیر سطح خیابان قرار دارد،اینجا ظاهرا آخرین “محل استراحت برخی از اولین ساکنان لندن رومی” بود. در حالی که سه تابوت قبلاً شناخته شده ساخته شده از چوب رومی از دوره بریتانیا روم (۴۳ تا ۴۱۰ پس از میلاد) در جای دیگری در لندن پیدا شد، این اولین بار است که یک تخت کامل تشییع جنازه در بریتانیا کشف می‌شود. تخت ساخته شده از بلوط، شامل پایه های کنده کاری شده و درزهایی است که با میخ های چوبی کوچک متصل شده اند. محققان تشخیص دادند که تخت قبل از قرار دادن در قبر برچیده شده است “اما ممکن است برای حمل فرد به محل دفن نیزاستفاده شده باشد و احتمالاً به عنوان یک قبر برای استفاده در زندگی پس از مرگ در نظر گرفته شده است.”

تابوت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

باستان شناس ارشد در MOLA، در بیانیه ای گفته : “ما می دانیم که رومی ها مردگان خود را در کنار جاده ها، خارج از مراکز شهری دفن می کردند.” “بنابراین، کشف تدفین‌ها در این مکان که در دوره رومیان در ۱۷۰ متری غرب دیوارهای شهر و در کنار جاده اصلی رومی خیابان واتلینگ قرار داشت، جای تعجب نداشت. با این حال، سطوح حفاظت‌هایی که با آن‌ها مواجه شده‌ایم – و به‌ویژه کشف چنین مجموعه وسیعی از یافته‌های چوبی – واقعاً ما را متحیر کرده است.» مجموعه ای از وسایل قبر یک چراغ رومی، یک ویال شیشه ای و مهره ها چندین مورد از مواردی بودند که در این مکان یافت شدند.

بر اساس این بیانیه، اکتشافات به خوبی حفظ شده اند زیرا در گل و لای مرطوب رودخانه مدفون شده اند. دفن شدن در رختخواب مراسم تشییع جنازه ای بود که توسط مسیحیان در اروپای قرون وسطی معرفی شد و اغلب توسط اعضای نخبگان انجام می شد. شاید یکی از شناخته شده ترین تدفین های تخت، دفن تخت ترامپینگتون در کمبریج از قرن هفتم باشد. دفن در شرق انگلستان حاوی بقایای یک زن جوان بود که در یک تخت چوبی محصور شده توسط وسایل قبر، از جمله یک صلیب ساخته شده از طلا و تزئین شده با گارنت قرار داده شده بود.

تابوت۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علاوه بر تابوت‌ها و پنج تخت در سایت لندن، محققان بقایای اسکلت انسان و وسایل مختلف شخصی از جمله مهره‌ها، یک ویال شیشه‌ای و یک چراغ تزئینی را که مربوط به اوایل دوره بریتانیای روم (۴۸ تا ۸۰ پس از میلاد) است، کشف کردند. آنها همچنین چاه هایی با پوشش چوب و کف گچی پیدا کردند که نشان می دهد این مکان یک کارگاه دباغی در دهه ۱۲۰۰ بوده است. آنها آثار باستانی جدید تری نیز پیدا کردند، از جمله یک لوله آب قرن ۱۵ یا ۱۶ که احتمالاً برای پمپاژ آب در کشتی استفاده می شد و شواهدی از گورستانی از قرن شانزدهم. باستان شناسان MOLA کاوش های سایت را در طول سال قبل از ساخت یک ساختمان اداری مجلل ادامه خواهند داد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *