“آژنگ نیوز”: کتاب تکامل اطلاعات بیولوژیکی: چگونه تکامل پیچیدگی ایجاد می کند، از ویروس ها تا مغزها منتشر شد. نویسنده:کریستف آدامی .کتابتکامل اطلاعات بیولوژیکی این نکته را توضیح می دهد که:چرا اطلاعات اصل وحدت بخش است که به ما امکان می دهد تکامل پیچیدگی در طبیعت را درک کنیم

جلد گالینگور قیمت: ۷۵.۰۰ دلار / ۶۲.۰۰ پوند .منتشر شده: ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ تعدادصفحات: ۵۸۴

درباره کتاب

بیش از ۱۵۰ سال پس از انقلاب داروین در مورد منشاء گونه ها، ما هنوز در تلاش برای درک و توضیح پیچیدگی شگفت انگیز زندگی هستیم. اگرچه ما اکنون می دانیم که چگونه تکامل برای ایجاد پیچیدگی از مواد ساده پیش می رود، تعیین کمیت این پیچیدگی هنوز یک کار دشوار است.

تکامل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این کتاب، کریستف آدامی با مشاهده آن از دریچه نظریه اطلاعات، دیدگاه جدیدی در مورد تکامل داروینی ارائه می دهد. این موضع نظری جدید ،موضوعاتی مانند چگونگی تکامل مقاومت در برابر داروها توسط ویروس ها، چگونگی تکامل سلول ها برای برقراری ارتباط و چگونگی تکامل هوش را روشن می کند. با این حساب، اطلاعات به‌عنوان اصل وحدت‌بخش اصلی در پشت همه دانش زیست‌شناسی ظاهر می‌شود و به ما امکان می‌دهد درباره منشأ حیات – روی زمین و جاهای دیگر – به شیوه‌ای سیستماتیک فکر کنیم. آدامی، پیشرو در زمینه زیست شناسی محاسباتی، ابتدا مقدمه ای در دسترس برای تئوری اطلاعات زیست مولکول ها ارائه می دهد و سپس نحوه استفاده از این ابزارها را برای اندازه گیری اطلاعات ذخیره شده در توالی های ژنتیکی و پروتئین ها نشان می دهد.

پس از تشریح شواهد تجربی از تکامل اطلاعات در باکتری ها و موجودات دیجیتال، او تکامل استحکام در ویروس ها را توصیف می کند. همکاری بین سلول ها، حیوانات و مردم؛ و تکامل مغز و هوش، نکات بعدی کتاب هستند. آدامی با تکیه بر کار قبلی گسترده در تکامل باکتریایی و دیجیتالی ثابت می کند (با بسط سخن معروف دابژانسکی) هیچ چیز در زیست شناسی جز در پرتو اطلاعات معنا ندارد. او استدلال می کند که درک اینکه اطلاعات پایه و اساس همه زندگی است، به ما امکان می دهد فراتر از جزئیات روش زندگی خود را ببینیم ،تا نگاهی اجمالی به زندگی در جهان های دیگر داشته باشیم.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *