“آژنگ نیوز”: کتاب ” مشکل دلا واره چیست؟: چگونه دولت اول از ثروتمندان، قدرتمندان و جنایتکاران حمایت کرده است – و هزینه آن برای همه ما چقدر است”منتشر شد.

نویسنده:هال ویتزمن .کتاب توضیح میدهد که چگونه «دولت اول»  در آمریکا جرایم بین‌المللی را فعال کرده، واز فراریان مالیاتی پذیرایی کرده و به آنان پناه داده و دلارهایی را که  محصول خلافها بودند به آمرکیا وارد کرده و در نتیجه اقتصاد این کشور رامنحرف کرده است.

جلد گالینگور قیمت: ۱۹.۹۵ دلار / ۱۶.۹۹ پوند . منتشر شده: ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ تعداد صفحات: ۲۹۶.

درباره کتاب

موسسه دلاواره (نظام قانونی) که خانه قانونی بیش از یک میلیون شرکت است، تعداد مشاغل ثبت شده بیشتری نسبت به ساکنان دارد. چرا تقریباً تمام شرکت های بزرگ در ایالات متحده در آنجا ثبت نام می کنند؟ چرا بسیاری از شرکت‌های کوچک ترجیح می‌دهند در موسسه دلاواره شرکت خود را ثبت کنند تا ایالت‌های خود؟ چرا افراد ثروتمند چندین لایه از شرکت های خصوصی را در ایالت تشکیل می دهند؟

نظام قانونی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کتاب نشان می‌دهد که چگونه یک شرکت سیستماتیک در پشت روکش شرکتی مناسب برای کسب‌وکار نهفته است، شرکتی که با منحرف کردن سرمایه‌های عمومی از برخی از فقیرترین مردم ایالات متحده و حمایت از دیکتاتورها و جنایتکاران در سراسر جهان، دولت را از نظر مالی سرپا نگه داشته است. هال وایتزمن نشان می‌دهد که چگونه سرمایه واقعی شرکت‌های آمریکایی پناهگاه امنی برای پول‌شویان، حاکمان دزدسالار خارجی و قاچاقچیان انسان فراهم کرده است و فرار مالیاتی و پول‌شویی توسط شرکت‌های چندملیتی و گانگسترهای بین‌المللی را تسهیل کرده است. درآمدهای حاصل از صنعت تشکیل تجارت نظام قانونی، معروف به فرانچایز، دو پنجم بودجه ایالت را تشکیل می دهد و به حفظ بار مالیاتی ساکنان آن در بین کمترین بار در ایالات متحده کمک کرده است. اینگونه شرکتها نفوذ سیاسی عظیمی را از فرانچایز به دست می‌آورد، و به طور مؤثر کدهای شرکتی را برای کل کشور می‌نویسد – و به دلیل نفوذ زیاد آن بر شرکت‌های بزرگ آمریکا، دومین ایالت کوچک در ایالات متحده نیز قوانین را برای بسیاری از نقاط جهان می‌نویسد. کتاب مشکل دلاواره چیست؟ نشان می دهد که چگونه در ایالت زادگاه جو بایدن، قوانین شرکت ها پشت درهای بسته نوشته می شوند و ثروتمندان و قدرتمندان را قادر می سازند تا در سایه تجارت کنند. این کتاب جوایز متعددی برده از جمله جایزه و تقدیر به عنوان یکی از بهترین کتاب های انتخاب شده  توسط نشریه اکونومیست برای خواندن و برای درک جرایم مالی .

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *