“آژنگ نیوز”:جورج بالانچین، طراح رقص باله تأثیرگذار درچنین روزی در سال ۱۹۰۴ میلادی در سن پترزبورگ به دنیا آمد.او که پدر باله آمریکایی شناخته می شود.تأثیرگذارترین طراح رقص باله کلاسیک در ایالات متحده در قرن بیستم به شمار می آید.

آثار او که با عنوان نئوکلاسیک جالب مشخص می شود، عبارتند از: فندق شکن (۱۹۵۴) و دن کیشوت (۱۹۶۵) که هر دو قطعه طراحی شده برای باله شهر نیویورک، که او بنیانگذار آن (۱۹۴۸)، مدیر هنری و طراح رقص اصلی بود. . او همچنین در طراحی رقص برای فیلم و تئاتر موزیکال پیشگام بود.

باله۱۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گئورگی ملیتونوویچ بالانچیوادزه ، پسر یک آهنگساز، درک قوی از موسیقی داشت. در سال ۱۹۱۴در مدرسه باله تئاتر ماریینسکی ثبت نام کرد.درسال های جنگ جهانی اول را در مدرسه باله امپراتوری در تئاتر ماریینسکی گذراند. تئاتر در سال ۱۹۱۷ برای چند ماه تعطیل شد و تا زمانی که مدرسه امپراتوری در سال ۱۹۱۸ به عنوان مدرسه دولتی باله شوروی بازگشایی شد، مجبور بود با مشاغل غیر ماهر یا با نواختن پیانو در سینما زندگی خود را تامین کند. پس از سه سال تحصیل، فارغ التحصیل شد. او فرزند یک آهنگساز بود و همچنین در کنسرواتوار پتروگراد (سن پترزبورگ) موسیقی خواند.

او یکی از اولین رقصندگان باله بود که اتحاد جماهیر شوروی را ترک کرد و در ابتدا با گروه کوچکی به نام رقصندگان دولتی شوروی، که شامل الکساندرا دانیلوا، تامارا گورگوا (بعدها گوا) و نیکلاس افیموف نیز بودند، تور برگزار کرد. آنها در آلمان، لندن و پاریس تور کردند، جایی که در ژوئن ۱۹۲۵ به باله های روسیه سرژ دیاگیلف پیوست.

در سال ۱۹۳۳، بالانچین شرکت خود به نام Les Ballets را در پاریس تأسیس کرد. هنگام طراحی رقص با لس باله، بالانچین توسط لئونارد کرشتاین دیده می‌شود که در تأسیس باله شهر نیویورک نقش اساسی داشت. لئونارد کرشتاین زمانی که توسط رومولا نیژینسکی، همسر طراح رقص معروف واسلاو نیژینسکی با بالانچین آشنا شد، رویای باله آمریکایی را به اشتراک گذاشت. بالانچین با متقاعد شدن به نیویورک نقل مکان کرد و با هم مدرسه باله آمریکایی را در سال ۱۹۳۴ تأسیس کردند که امروزه یک شرکت مشهور جهانی است.

باله - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زمانی که بالانچین در باله شهر نیویورک بود، آثار متعددی از جمله آثار معروفی مانند جواهرات، ستاره ها و راه راه ها، آگون و والس های وین تولید کرد.

بدون شک، سبک جورج بالانچین برای باله آمریکایی و باله معاصر در سراسر جهان بنیادی بود. مجموعه وسیعی از آثار او هنوز در کارنامه امروزی است و از باله شهر نیویورک گرفته تا بولشوی و باله اپرای پاریس را می توان یافت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *