“آژنگ نیوز”:موزه بریتانیا به روی عموم باز شدموزه بریتانیا که با مصوبه پارلمان اولین موزه رایگان، ملی و عمومی جهان را ایجاد کرد ؛درسال ۱۷۵۳میلادی ( ۱۱۳۲ خورشیدی) تأسیس شد .سپس در چنین روزی در سال ۱۷۵۹(۱۱۳۸ خورشیدی) در این موزه به روی عموم باز شد.یکی از آثار باستانی و دارایی های باستانی مشهور جهانی آن، مرمرهای الژین و سنگ روزتا است .

موزه2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ابتدا، بازدیدکنندگان مجبور بودند برای دیدن مجموعه های موزه در ساعات محدودی که بازدید می کردند، بلیط تهیه کنند. در واقع، این بدان معنا بود که ورود به بازدیدکنندگانی که به خوبی ارتباط برقرار می‌کردند، محدود می‌شد که توسط متولیان و متولیان موزه بازدید شخصی از مجموعه‌ها داشتند. از دهه ۱۸۳۰به بعد، مقررات تغییر کرد و ساعات کار افزایش یافت. به تدریج، موزه واقعاً باز و آزادانه برای همه در دسترس قرار گرفت و اکنون هر سال پذیرای بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده داخلی و بین المللی است. همچنین برقراری تورهای نمایشگاهی به این معنی است که میلیون‌ها نفر نیز مجموعه‌های موزه را در مکان‌هایی در سراسر بریتانیا و سراسر جهان می‌بینند.

موزه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سر هانس اسلون (۱۶۶۰-۱۷۵۳)، پزشک و رئیس انجمن سلطنتی، مجموعه عظیمی از بیش از ۸۰هزار پدیده «نادر طبیعی و مصنوعی» با کتابخانه وسیعی از بیش از ۴۰هطار کتاب و نسخه خطی و ۳۲هزار سکه و مدال گردآوری کرد. بر اساس قانون ۱۷۵۳ این مجموعه برای نمایش عمومی خریداری شد که همراه با کتابخانه‌های پنبه، هارلی و سلطنتی به نوع جدیدی از مؤسسه عمومی به نام موزه بریتانیا تبدیل شد. اسلون از شبکه‌های جهانی در حال توسعه ایجاد شده توسط توسعه امپراتوری اروپا برای جمع‌آوری این مواد استفاده کرده بود و با درآمدی که از بخشی از کار برده‌ گان در مزارع شکر جامائیکا به دست می‌آمد، خریدها را تامین می‌کرد.

در طول ۲۶۰سال بعدی، مجموعه های گسترده موزه به حدود هشت میلیون شی که دو میلیون سال از تاریخ بشر را پوشش می دهد، افزایش یافته است. برخی از این اشیاء در مناطقی که در آن زمان تحت سلطه استعمار بریتانیا بود، قبل از خریداری، اهدا یا به موزه به ارث برده یا خریداری شدند، در حالی که برخی دیگر از طریق حفاری، فروش و سایر وصیت‌ها توسط کلکسیونرها به دست آمدند.

موزه 3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

متصدیان امروز به جمع آوری اشیاء ادامه می دهند و با همکاری دانشمندان موزه و همچنین شرکای دانشگاهی و اجتماعی در بریتانیا و سراسر جهان، به طور فعال در مورد مجموعه ها، از جمله شرایطی که در آن اشیاء در ابتدا به دست آمده اند، تحقیق می کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *