“آژنگ نیوز”:جک لندن،رمان نویس آمریکایی،نویسنده ندای وحشی (۱۹۰۳) و سپید دندان (۱۹۰۶)، در چنین روزی در سال ۱۸۷۶ میلادی در سانفرانسیسکو به دنیا آمد.در طول قرن بیستم، او یکی از نویسندگان آمریکایی بود که آثار بسیاری از او ترجمه شده است.

لندن در کتابخانه‌های عمومی با نوشته‌های چارلز داروین، کارل مارکس و فردریش نیچه، آشنا شد و از آنها آموزشهای لازم را فرا گرفت. در ۱۹سالگی یک دوره چهار ساله دبیرستان را در یک سال تمام کرد و وارد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی شد، اما پس از یک سال مدرسه را رها کرد تا به دنبال ثروت در نهضت هجوم طلای کلوندایک رفته باشد.

جک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سال بعد که هنوز فقیر بود و نتوانست کار پیدا کند، بازگشت.او تصمیم گرفت به عنوان یک نویسنده امرار معاش کند. لندن مجلات مطالعه می‌کرد و سپس برنامه‌ای روزانه برای تولید غزل، تصنیف، جوک، حکایت، داستان‌های ماجراجویی یا داستان‌های ترسناک تنظیم می‌کرد و به‌طور پیوسته بر تولیداتش افزود. در عرض دو سال، داستان‌های ماجراجویی‌های او در آلاسکا به دلیل موضوع جدید و نیروی قدرتمندشان مورد پذیرش قرار گرفت.

اولین کتاب او، پسر گرگ: قصه های شمال دور (۱۹۰۰)، مجموعه ای از داستان های کوتاه که قبلاً در مجلات منتشر کرده بود، مخاطبان زیادی پیدا کرد.

در طول عمر باقیمانده‌اش، لندن به طور پیوسته نوشت و منتشر کرد و حدود ۵۰ کتاب داستانی و غیرداستانی را در ۱۷ سال تکمیل کرد. اگرچه او در آن زمان به پردرآمدترین نویسنده در ایالات متحده تبدیل شد، اما درآمد او هرگز با مخارجش برابری نکرد و هرگز از اضطرار نوشتن برای پول رها نشد. او با کشتی به سمت اقیانوس آرام جنوبی رفت . در سال ۱۹۱۰ او در مزرعه ای در نزدیکی گلن الن، کالیفرنیا مستقر شد و خانه بزرگ خود را در آنجا ساخت. او اعتقادات سوسیالیستی خود را تقریبا تا پایان عمرش حفظ کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *