“آژنگ نیوز”:تنها شهردار مسلمان روتردام پس از ۱۵ سال ریاست این سمت را ترک می کند احمد ابوطالب به دلیل اینکه اولین شهردار یک شهر بزرگ هلند بود که دارای سابقه مهاجر و مذهب مسلمان بود مشهور بود. احمد ابوطالب، شهردار روتردام، اعلام کرد که پس از ۱۵ سال خدمت در بالاترین مقام شهر، در پاییز امسال از سمت خود کناره گیری می کند. وی تصمیم گرفت این اطلاعیه اولیه را به شورای شهر بدهد تا در ماه های آینده فرصت کافی برای انتخاب جانشین جدید داشته باشند. چرخه انتخابات محلی بعدی در هلند تا سال ۲۰۲۶ برگزار نخواهد شد، اما در هر صورت، شهرداران هلندی توسط شوراهای شهر منصوب می شوند و مستقیماً توسط رای دهندگان انتخاب نمی شوند.

شهردار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به طور رسمی، شهرداران توسط کمیسر پادشاه سرمایه گذاری می شوند. آقای ابوطالب به عنوان اولین شهردار یک شهر بزرگ در هلند که هم اصالتاً مهاجر و هم مسلمان بود در تاریخ ثبت خواهد شد. او در مراکش متولد شد و در سال ۱۹۷۶ در سن ۱۵سالگی به همراه خانواده به این کشور اروپایی آمد. فعالیت سیاسی او به طور جدی در سال ۲۰۰۴ آغاز شد، زمانی که او به عنوان رئیس شورای شهر آمستردام منصوب شد و حتی در دوره ۲۰۰۷-۲۰۰۸ به سمت وزیر امور اجتماعی در دولت هلند رسید. پس از آن، وی با ورود به سمت شهردار روتردام در ۵ ژانویه ۲۰۰۹منصوب شد.

واکنش های دیگر شهرداران هلندی دلیل خاصی برای تمایل شهردار ابوطالب برای کناره گیری زودهنگام از سمت خود ذکر نشده است، با این حال، این اعلامیه واکنش هایی را از سوی دیگر شهرداران شهرهای هلند در تمجید از کار و میراث او انجام داد. شارون دایکسما، شهردار شهرداری اوترخت، بازنشستگی ابوطالب به عنوان شهردار روتردام را “انتخاب شجاعانه” و “ضایعه بزرگی برای روتردام” خواند. شهردار آمستردام، فمکه هالسما، از طریق سخنگوی رسمی خود اعلام کرد که همیشه از همکاری با ابوطالب لذت برده است. وی گفت: “شهرداری وی چشمگیر بود و چشمگیر است. شهر روتردام ۱۵ سال است که در دستان خوبی با او بوده است. یان ون زانن، شهردار لاهه نیز با تمجید از وفاداری و حرفه ای بودن خود سخنان گرمی برای ارائه داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *