“آژنگ نیوز”: کتاب صفر تا تولد: مغز انسان چگونه ساخته می شود؟” منتشر شد.نویسنده: ویلیام ای. هریس.کتاب  داستانی آشکار از چگونگی رشد مغز انسان، از لقاح تا تولد و پس از آن را ارایه میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۱۹.۹۵ دلار / ۱۶.۹۹ پوند شابک: منتشر شده: ۹ ژانویه ۲۰۲۴ تعداد صفحات: ۲۷۲ .

زمانی که نوزاد متولد می شود، مغز آن به میلیاردها نورون پیچیده ساخته شده مجهز می شود که از طریق تریلیون ها اتصال به یکدیگر متصل شده اند تا یک ابر رایانه فشرده و نفس گیر کارآمد را تشکیل دهند.کتاب صفر تا تولد خواننده را به سفری خارق‌العاده به لبه خلقت می برد، از لحظه لقاح تخمک در هر مرحله از رشد مغز انسان در رحم – و حتی کمی فراتر از آن.

مغز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همانطور که ویلیام ای. هریس، نوروبیولوژیست تجربی پیشگام،خوانندگان را از طریق فرآیند ساخت مغز راهنمایی می کند، بزرگترین سؤالاتی را که دانشمندان درباره مغز در حال رشد پرسیده اند، مطرح می کند و بسیاری از اکتشافات هیجان انگیزی را که برای درک فعلی ما بنیادی بودند، توصیف می کند. او داستان تکاملی قابل توجهی را به تصویر می کشد که میلیاردها سال پیش در دوران پروتروزوئیک، زمانی که حیوانات چند سلولی برای اولین بار از موجودات تک سلولی پدید آمدند، آغاز می شود، و نشان می دهد که چگونه رشد مغز جنین در طول ۹ ماه منعکس کننده تکامل مغز در طول اعصار است. مغز ما شباهت های زیادی با مغز حیوانات دیگر دارد و هریس نگاهی روشنگر به این موضوع ارائه می دهد که چگونه مطالعات مقایسه ای حیوانات برای درک اینکه چه چیزی مغز انسان را انسان می سازد بسیار مهم بوده است.کتاب وقایع فراموش نشدنی یکی از بزرگترین دستاوردهای طبیعت، صفر تا تولد، شرح می‌دهد که چگونه شاهکار باورنکردنی مغز در رشد سازمان‌یافته تضمین می‌کند که هر مغزی منحصربه‌فرد است، و چگونه پیشرفت‌ها در مرزهای علم به ما کمک می‌کنند تا بسیاری از ویژگی‌ها را رمزگشایی کنیم که بعداً خود را در زندگی نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *