“آژنگ نیوز”:ساخت اولین جاده جهان با ته سیگار!در اسلواکی شروع شد.بدین ترتیب شهر براتیسلاوا روشی خلاقانه برای بازیافت ته سیگار پیدا می کند.

شرکت مدیریت پسماند شهری براتیسلاوا OLO اعلام کرد که شروع به جمع آوری ته سیگار در ظروف مخصوص می کند تا در رویدادهای عمومی در شهر قرار داده شود. این خیلی پیشگامانه به نظر نمی رسد، حداقل تا زمانی که متوجه نشدید که ته سیگار برای چه چیزی استفاده می شود. OLO همراه با شورای شهر براتیسلاوا و شرکت های SPAK-EKO و EcoButt به تبدیل مواد دور ریخته شده به آسفالت جاده ها کمک خواهد کرد. مارتینا چچووا، مدیر بخشنامه گفت: اگر بازدیدکنندگان یک جشنواره، دویدن، بازار یا رویدادهای شهری دیگر ته سیگار را در ظرف مخصوصی بیندازند، نه تنها به محیطی پاک‌تر، بلکه به بازیابی مواد این نوع زباله‌ها کمک می‌کنند.

سیگار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ظاهراً فیلترهای سیگار را می توان به الیاف خاصی تبدیل کرد که سپس به عنوان ماده افزودنی برای تهیه آسفالت برای پوشش جاده ها استفاده می شود. در واقع، در حال حاضر جاده ای در اسلواکی ساخته شده از این ماده وجود دارد. این جاده توسط شرکت اکو بوت ساخته شده است.

طبق گزارش ها، این اولین مورد از این نوع در کل جهان است. به علاوه، انداختن ته سیگار در ظرف مخصوص نشان دهنده مراقبت از محیط زیست است. اکثر فیلترهای سیگار دور ریخته شده پس از کشیدن سیگار روی زمین قرار می گیرند، که مشکل ساز است زیرا حاوی مواد سمی هستند که می توانند خاک، آب و اکوسیستم را هنگام بارندگی آلوده کنند. سطل‌های جمع‌آوری جدید که به‌عنوان آزمایشی در بازارهای کریسمس اخیر معرفی شدند، برای پذیرش فیلترهای استاندارد سیگار و فیلترهای دستگاه‌های تنباکوی گرم‌شده مدرن طراحی شده‌اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *