“آژنگ نیوز”:سشوارهای اولیه شبیه آزمایش های علمی تخیلی وحشتناکی به نظر می رسید.قبل از اختراع سشوار، زنان و مردان اغلب شلنگ هایی را به انتهای جاروبرقی ها متصل می کردند تا موهای خود را به صورت سشوار خشک کنند.

سشوار1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۸۹۰ میلادی، الکساندر-فردیناند گودفروی، آرایشگر فرانسوی، ابزاری ابداع کرد که یک صندلی را با یک محوطه جعبه مانندمتصل به یک اجاق گاز ترکیب می‌کرد. یک مشتری زیر جعبه می نشست در حالی که یک میل لنگ دستی هوای داغ اجاق گاز بر روی موهایش می وزید.

سشوار2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این سشوار مشهور به هود مو گودفروی به طور گسترده کپی و تکرار شد و به یکی از لوازم اصلی آرایشگاه ها تبدیل شد. انواع متنوع آن شامل ویژگی هایی مانند نازل های قابل اتصال و کویل های گرم شونده به جای یک کلاه ایمنی بودند.

اولین حق ثبت اختراع برای یک سشوار دستی در سال ۱۹۱۱میلادی اعطا شد. سشوارهای قابل حمل اولیه با چند مشکل مواجه بودند – آنها سنگین بودند، هوا را به سختی گرمتر از دمای اتاق تولید می کردند و عادت آزاردهنده ای هم داشتند یعنی اینکه کاربران را برق میگرفت!

سشوار 4 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سشوارهای سالنی تا دهه ۱۹۷۰ بهترین گزینه باقی ماندند، یعنی تازمانی که سشوارهای دستی از نظر زیبایی، قدرت و ایمنی به اندازه کافی پیشرفت کردند تا جایگزین مناسبی باشند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *